۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

رونق بندر خرمشهر در گرو واردات کالاهای ته لنجی

فرماندار خرمشهر گفت: رونق بندر خرمشهر و ایجاد اشتغال در منطقه در گرو واردات کالاهای ته لنجی از خرمشهر است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۰۶

رونق بندر خرمشهر در گرو واردات کالاهای ته لنجی

کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بندر خرمشهر از موقعیت  ممتازی برای رونق این شهر بندری برخوردار است و واردات کالاهای ته لنجی از بندر خرمشهر می تواند برای این شهر جذابیت اقتصادی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های اقتصادی منطقه برای توسعه شهر خرمشهر استفاده شود افزود: قانون، واردات کالای ته لنجی را مجاز شمرده است از این رو گمرک نباید در خصوص واردات کالای ته لنجی یا ملوانی سخت گیری کند.

وی گفت: باید شرایطی در منطقه ایجاد شود تا ملوانان خرمشهری که با مشکلات زیادی روبه رو هستند بتوانند با انگیزه بالا، مبادرت به واردات کالای ته لنجی کنند.

فرماندار خرمشهر با اشاره به وجود 230 شناور 500 تنی غیرفعال در خرمشهر افزود: واردات کالای ته لنجی توسط این شناورها می تواند رونق را به شهر بندری خرمشهر بازگرداند.

وی افزود: با مشغول شدن این شناورها می توان بیش از 10 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.

مودت تسهیل و روان سازی در امور گمرکی را یکی از راهکارهای رونق اقتصادی و کسب و کار در منطقه عنوان کرد و افزود: دستگاه های مرتبط با گمرک باید برای روان سازی وحدت رویه داشته باشند.

وی گفت: گمرک می تواند نقش محوری درایجاد اشتغال در خرمشهر ایفا کند.

خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران محسوب می شود.

سال گذشته بیش از دو میلیون تن کالا در این بندرکه در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده تخلیه و بارگیری شده است.

گمرک خرمشهر سال گذشته 330 میلیارد تومان از محل واردات کالا، درآمد کسب کرد. این گمرک  پس از بندر امام ، مهمترین گمرک خوزستان از حیث درآمد است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار