۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

به هم پیوستگی آب کارون و کرخه برای نخستین بار

با نفوذ آب رودخانه کرخه به مناطقی از شمال و غرب اهواز و سرریز آن به کانال چمران، برای نخستین بار آب کرخه و کارون به هم پیوست تا خطر سیلاب بار دیگر کلانشهر اهواز را تهدید کند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۴۶

به هم پیوستگی آب کارون و کرخه برای نخستین بار

به گزارش خبرنگار مانا ، نگرانی ها از نفوذ آب کرخه و بستن جاده مهم و ترانزیتی اهواز - شوش مردم و مسئولان ارشد خوزستان را دچار نگرانی کرد تا جایی که فرماندار اهواز نگرانی عمیق خود را از آبگرفتگی مناطقی از شمال اهواز ابراز کرد.

جمال عالمی نیسی گفت: ما هیچگاه تصور نمی کردیم اهواز از ناحیه کرخه نیز تهدید  شود، ما هم اکنون ناچار شدیم بخشی از امکانات خود در سواحل کارون را به مناطق شمالی اهواز برای جلوگیری از نفوذ آب کرخه به کار گیریم.

وی گفت: ما هم اکنون در دو جبهه کارون و کرخه مشغول مقابله با سیلاب مهیب هستیم و امیدواریم با کمک نیروهای مردمی که هم اکنون پای کار هستند جلوی پیشروی سیلاب کرخه را سد کنیم.    

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که برای سومین بار در جریان سیلاب اخیر به خوزستان سفر می کند چهارشنبه پس از ورود به اهواز با بالگرد به مناطق سیل زده شمال و حاشیه  اهوازعزیمت کرد.

وزیر کشور شخصا فرماندهی میدانی بحران سیلاب خوزستان را برعهده گرفته است.

وی گفت: تلاش می کنیم سیلاب خسارات اهواز به حداقل برسد و در این راستا تصمیم گرفته ایم برای کنترل سیلاب خروجی سدهای کرخه و دز به حداقل برسد.

در همین حال دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در یک اقدام احتیاطی دستور تخلیه مناطقی از شمال و حاشیه اهواز که در معرض سیلاب هستند را صادر کرد.

وی گفت: بهتر است ساکنان این مناطق به محلات دیگر اهواز انتقال یابند.

در پی هجوم سیلاب به مناطی از اهواز شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان به ریاست وزیر کشور تشکیل جلسه داد تا آخرین تمهیدات لازم را برای به حداقل رساندن آسیب سیلاب به خوزستان بررسی وعملیاتی کند.

دکتر رحمانی فضلی ازمردم خواست به شایعات در فضای مجازی توجهی نکنند و اخبار موثق را از رسانه های رسمی و معتبر دریافت کنند.

به گفته وزیر کشور حدود 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب ویرانگر و بی سابقه هستند.

      

ارسال نظرات
آخرین اخبار