۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
نوروز 98 صورت می گیرد؛

فعالیت 30 ایستگاه ساحلی تفریحات دریایی در مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از فعالیت 30 ایستگاه تفریحات دریایی در نقاط مختلف ساحلی مازندران در 15 شهرستان ساحلی این استان در ایام نوروز و ارایه انواع خدمات توریسم دریایی به گردشگران خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۶۴

فعالیت 30 ایستگاه ساحلی تفریحات دریایی در مازندران

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان مازندران طی نوروز گذشته با جذب 15 میلیون اقامت شب، بیشترین میزان گردشگر ورودی را در کل کشور به خود اختصاص داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش سفرهای خارجی، انتظار می رود نوروز امسال شاهد افزایش بیشتر ورود گردشگران به استان مازندران باشیم و پیش بینی می شود استان مازندران همچون سال های گذشته رتبه نخست بیشترین میزان گردشگر ورودی در کل کشور ار به خود اختصاص دهد.

وی، وجود سه فرودگاه در رامسر، نوشهر و ساری، وجود سه خط راه آهن، وجود سه جاده اصلی چالوس، هراز و سواد کوه و نیز سه بندر در استان مازندران را به عنوان ظرفیت های فوق العاده دسترسی به این استان اعلام کرد.

این مقام مسئول در استان مازندران، نزدیکی به پایتخت و نیز قرارگیری به عنوان یکی از محورهای اصلی زائران امام رضا را از ظرفیت های بالای  جذب گردشگر بیان کردو

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، اذعان داشت: به منظور خدمات رسانی مناسب به گردشگران در ایام نوروز ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان در قالب 12 کمیته مختلف و همکاری 70 دستگاه دولتی نسبت به انجام برنامه ریزی های جامع در بخش های مختلف خدمات رسانی به گردشگران تشکیل جلسه داده است.

به گفته وی، ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان مازندران به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل جلسه می دهد.

فرزانه با اشاره به اینکه بیشترین میزان تمرکز گردشگران ورودی در شهرستان های غربی مازندران خواهد بود، بیان داشت: در میان شهرستان های ساحلی استان بیشترین میزان گردشگر به شهرهای بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر اختصاص دارد.

وی از انجام برنامه ریزی های لازم جهت خدمات رسانی در سواحل استان مازندران خبر داد و گفت: بر این اساس 30 ایستگاه تفریحات دریایی در 15 شهرستان ساحلی استان مازندران در ایام نوروز انواع خدمات گردشگری دریایی را به مسافران نوروز ارائه خواهد داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه گفته های خود از برگزاری جشنواره های فرهنگی در سواحل مازندران خبر داد و اظهار داشت: برپایی غرفه های صنایع دستی از مهمترین برنامه های نوروزی در سواحل است.

به گفته وی، در 22 شهرستان استان مازندران در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی برپا خواهد بود که از این میزان 13 نمایشگاه استانی، چهار نمایشگاه منطقه ای و پنج نمایشگاه ملی است.

وی همچنین ظرفیت اقامتی استان مازندران را در قالب هتل ها، هتل آپارتمان، مهانسرا، مدارس و مساجد در ایام نوروز، یک میلیون و 230 هزار و 152 نفر، اعلام کرد.

این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: همچنین امکان برپایی چادر در کمپ های گردشگری در نظر گرفته شده در سواحل و نیز پارک های جنگلی برای گردشگران در ایام نوروز فراهم است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، همچنین از فعالیت 117 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای مازندران خبر داد و گفت: این اقامتگاه ها بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و باعث شده تا شاهد مهاجرت معکوس از شهر ها به روستاهای استان به سبب رونق گردشگری در روستاها باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار