۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

طراحی و ساخت نخستین شناور آتش خوار در خرمشهر

مدیرعامل شرکت شناورسازان خرمشهر از طراحی و ساخت نخستین شناور آتش خوار در این شرکت خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۱۶۹

طراحی و ساخت نخستین شناور آتش خوار در خرمشهر

اسدالله رحمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با طراحی  و ساخت نخستین شناور آتش خوار در خرمشهر ، جمهوری اسلامی ایران به جمع پنج  کشور سازنده شناورهای آتش خوار پیوست.

وی این موفقیت را یک دستاورد بزرگ کشور و متخصصان توانمند و متعهد این شرکت عنوان کرد و افزود: با طراحی و ساخت این شناور در کشور ، یک گام دیگر بر خوداتکایی صنعت کشتی سازی کشور برداشته شد.

مدیرعامل شرکت شناورسازان خرمشهر گفت: به زودی تولید انبوه شناورهای آتش خوار یا آتش نشان که مورد نیاز بنادر کشور است در این شرکت شروع می شود.

رحمانی در ادامه افزود: این شرکت توانسته با استفاده از دانش متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور جرثقیل 400 تنی حمل شناور را طراحی کند و در یارد شماره 2 در بندر هندیجان به بهره برداری برساند.

وی گفت: هم اکنون این شرکت با حداقل نیروی انسانی در حال فعالیت است و در صورتی که حمایت های لازم از صنعت کشتی سازی انجام شود می توانیم گام های بلندی در ساخت انواع شناوردر شرایط  تحریم برداریم.

مدیرعامل شرکت شناورسازان خرمشهر به داشتن بیش از دو هزار کیلومتر ساحل در خلیج فارس و موقعیت ممتاز و استراتژیک ایران در طراحی و ساخت شناورها اشاره کرد و گفت: بدون تردید به بهسازی و توسعه صنعت نوپای کشتی سازی نیاز داریم تا بتوانیم جوابگوی نیاز خطوط کشتیرانی و حضور موثر در عرصه دریاها و سهیم شدن در تجارت جهانی باشیم.

رحمانی قرار گرفتن شرکت شناورسازان خرمشهر در محدوده  منطقه آزاد را یکی از مزیت های این شرکت بیان کرد.

وی با بیان اینکه شناورهایی که در خارج از کشور با 20 تا 30 میلیون دلار ساخته می شوند ولی در کشور می توان با قیمت های پایین تر و با همان کیفیت ساخته شود بر بهره گیری کامل از ظرفیت های داخلی برای تحول در صنعت کشتی سازی تاکید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار