۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

اسکله تاریخی غزاله بندر ماهشهر بازسازی می شود

فرماندار بندر ماهشهر گفت: اسکله تاریخی غزاله بندر ماهشهر که قدمت آن حدود 120 سال است مرمت و بازسازی می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۱۴۵

اسکله تاریخی غزاله بندر ماهشهر بازسازی می شود

محسن بیرانوند در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای بازسازی و نوسازی این اسکله سه میلیارد ریال از اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

وی گفت: با بازسازی این اسکله ، این اثر به یک جاذبه گردشگری این منطقه تبدیل خواهد شد.

فرماندار ماهشهر با اشاره به وضعیت نامناسب این اسکله و احتمال ریزش سازه اصلی آن افزود: به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ، تردد در این اسکله محدود شده است.

وی گفت: عملیات بازسازی این اسکله که هم اکنون شکل متروکه به خود گرفته است از اوایل سال آینده شروع می شود.

فرماندار بندر ماهشهر در ادامه افزود: بدون شک مرمت و احیاء اسکله با توجه به پتانسیل‌های پیرامون آن می تواند زمینه لازم را برای حضور گردشگران فراهم آورد.

بیرانوند تصریح کرد: قدمت و شاخص های اسکله قابل مقایسه با دیگر سازه های هم دوره در دیگر نقاط  جهان است و می توان از این ویژگی ها به عنوان الگو بهره گرفت.

به گفته وی کارشناسان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در حال مطالعه و ارزیابی بازسازی این اثر تاریخی به گونه ای که به سازه اصلی آن آسیبی نرسد هستند.  

اسکله خورغزاله قدیمی ترین اسکله مدرن خاورمیانه بوده و از آن برای بارگیری و تخلیه بارهای صنعتی و انتقال تجهیزات نفتی در منطقه مسجد سلیمان که عملیات اکتشاف آن توسط یک کمپانی انگلیسی شروع شده بود استفاده می شد.

بندر ماهشهر هم اکنون قطب اصلی صنعت پتروشیمی خاورمیانه و ایران است و ظرفیت تولید سالانه فراورده های پتروشیمی آن 26 میلیون تن است که بخش مهمی از تولیدات آن به خارج صادر می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار