۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
استاندار سیستان و بلوچستان در همایش بین المللی بندر چابهار:

چابهار زمان ترانزیت کالا به اروپا را نصف می‌کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار می تواند به عنوان هاب منطقه ای ترانزیت و ترانشیب و کانون مسافرت های دریایی کشور باشد.
کد خبر: ۸۳۱۲۲
به گزارش مانا، احمد علی موهبتی در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار  اظهار کرد: چابهار می تواند به عنوان هاب منطقه ای ترانزیت و ترانشیب و کانون مسافرت های دریایی نقش ایفا کند، از این رو چابهار می تواند کمکی برای افزایش شاخص های اقتصادی کشورهای محصور در خشکی در منطقه باشد.
 موهبتی با بیان این که استفاده از مسیر چابهار، ترانزیت کالا به اروپا را به لحاظ زمانی ۵۰ درصد کاهش می دهد، تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها با کشورهای محصور در خشکی نداریم و آنها می توانند از فرصت های بی نظیر این منطقه استفاده کنند.
وی با یادآوری سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در بندر چابهار، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های بندر چابهار ۶۰ تقاضای سرمایه گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیون یورو وصول شده که بعضا در مرحله امضای قرارداد هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: چابهار دارای قابلیت های بسیاری است و برگزاری همایش های بین المللی که باعث معطوف شدن نگاه ها به این منطقه می شود، بسیار ارزشمند و ضروری است.
وی با بیان این که همایش بین المللی توسعه بندر چابهار اتفاقی نو و بهاری برای برقراری و گسترش روابط بین کشور است، افزود: این یک مشارکت در راستای هم گرایی منطقه ای است. چابهار نقطه استراتژیکی است که نگاه ها را در عرصه ملی و بین المللی به خود معطوف کرده است.
 موهبتی با قدردانی از تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران، گفت: در سال های اخیر و با توجه به نگاه ویژه همه مسئولان کشور  شاهد تامین زیرساخت های پهلوگیری کشتی های غول پیکر در بندر چابهار بوده ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان  با بیان این که توسعه دریا محور یکی از اولویت های چابهار است، افزود: هدف از برگزاری همایش رسیدن امن به سایر کشورهاست که منشا توسعه اقتصادی و پیشبرد اهداف منطقه ای است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار