۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

کشتی ها به سیستم کنترل از راه دور مجهز می شوند

سیستم های کنترل از راه دور به منظور کاهش خطای انسانی، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از حوادث در سواحل و کشتی ها نصب می شوند.
کد خبر: ۸۳۰۴۰

کشتی ها به سیستم کنترل از راه دور مجهز می شوند

به گزارش گروه بین الملل مانا، با نصب دستگاه کنترل از راه دور (Remote Monitoring) میزان حوادث دریایی تا 75 درصد کاهش می یابد. ضمن اینکه سیستم دوربین این دستگاه دارای فناوری مادون قرمز برای شرایط کم نور است. میکروفون و بلندگوی تعبیه شده در اتاق کنترل اجازه می دهد تا کارکنان با داخل و خارج از فضای کشتی ارتباط برقرار کنند. سیستم همچنین محیط را برای بررسی گازهای سمی یا خطرناک و سایر آلودگی های محیط زیستی دریایی نظارت می کند و در صورت قرار گرفتن در فضای آلوده از طریق سیگنال های نصب شده اطلاعات لازم را در اختیار کاربران ویژه کشتی قرار می دهد.

"Mark Barker" از کارشناسان ایمنی معتقد است که با نصب این دستگاه در کشتی ها ایمنی کامل کشتی و دریانوردان حفظ می شود.

با نصب این دستگاه حوادث به سرعت قابل ردیابی است همچنین ارتباط رادیویی بلافاصله از طریق این دستگاه تقویت و به نیروهای امدادی منطقه منتقل می شود.

این سیستم که مراحل آزمایشی خود را می گذراند توسط چند کشور اروپایی تولید شده و پس از انجام آزمایش های اولیه و موفقیت آنها تولید انبوه آن آغاز خواهد شد. عملیات آزمایش سیستم های نظارت از راه دور توسط شرکت totalsafety در دست انجام است.

در صورتی که این دستگاه در سواحل و بنادر نصب شود کاربران بندری بلافاصله از بروز حوادث مطلع خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار