۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
در سال 2018 میلادی:

دزدی دریایی به بالاترین سطح رسید

دزدی دریایی به بالاترین سطح رسید
بر اساس مرکز گزارش دهی دزدی دریایی (IMB) درسال 2018 میلادی، دزدی دریایی در دریاهای جهان به بالاترین سطح طی سه سال گذشته رسید.
کد خبر: ۸۲۸۳۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، مرکز گزارش دهی دزدی دریایی (IMB) درجدیدترین گزارش دزدی دریایی سالانه خود با اعلام اینکه درسال 2018 میلادی دزدی دریایی دردریاهای جهان افزایش پیدا کرد، نوشت: 201 مورد حادثه دزدی دریایی و سرقت مسلحانه درسال گذشته گزارش شد که بالاتر از 180 مورد درسال 2017 میلادی بوده است. 

تعداد دزدی دریایی در سال 2018 بالاترین رکوردی است که از سال 2015 به این سو مشاهده شده است.

این گزارش درادامه با اشاره به اینکه خلیج گینه درسال 2018 میلادی یک منطقه به شدت خطرناک برای دریانوردان باقی ماند، یادآورشد: گزارش های حملات در آب های بین ساحل عاج و جمهوری دموکراتیک کنگو به بیش از دو برابر در سال گذشته افزایش یافت.

این منطقه شاهد افزایش چشم گیر موج خشونت درسه ماه پایانی سال 2018 میلادی بود. به دنبال حمله دزدان دریایی به شناورها خدمه ها ربوده و به نیجریه انتقال داده می شدند، مکانی که  از آنها به عنوان طعمه ای برای باج گیری استفاده می کردند.

سخنگوی IMB دراین باره گفت: نیاز فوری به افزایش همکاری و اشتراک اطلاعات و داده ها بین مقامات ایالت های ساحلی خلیج گینه وجود دارد تا یک اقدام موثر برعلیه دزدان دریایی هم در دریا و هم در ساحل به کار گرفته شود.

درادامه این گزارش آمده است: درسه ماه پایانی سال 2018 میلادی، 41 مورد آدم ربایی درآب های نیجریه به تنهایی گزارش شد. در 27 ماه اکتبر سال مذکور، 11 خدمه از یک فروند کشتی کانتینری در 70 مایلی جزیره Bonny نیجریه ربوده شدند. دور روز بعد، دزدان دریایی نیجریه ای سوار بر یک قایق تندرو یک فروند تانکر را ربوده و هشت نفر از 18 خدمه آن را به گروگان گرفتند.

لازم به ذکر است: اگرچه در منطقه سومالی و دریای سرخ هیچ گزارشی مبنی بر ربایش کشتی منتشرنشد، اما دزدان دریایی یک فروند تانکر سوئزماکس، یک فروند تانکر حمل مشتقات نفتی و یک فروند فله بر کیپ سایز را در خلیج عدن به آتش کشیدند. IMB خواستار حفظ سطوح بالایی ازهوشیاری و احتیاط کاپیتان ها و فرماندهان کشتی ها در هنگام عبور از این آب ها و همچنین پیروی از جدیدترین توصیه های BMP (بهترین شیوه های مدیریت) شد.

ناگفته نماند حدود یک ونیم میلیون بشکه نفت در روز ازعربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و عمان از "العین السخنه" در دریای سرخ به اسکندریه در دریای مدیترانه در شمال مصر از طریق خط لوله  منتقل می‌شود که دراین رابطه IMB به احتیاط بالا درهنگام عبورازا ین آب ها هشدارمی دهد.

شایان ذکراست: درسال 2018 میلادی دزدی دریایی درفیلیپین روند کاهشی به خود گرفت، به طوری که ده مورد حادثه درمنطقه مذکور گزارش شده که نسبت به 22 مورد سال 2017 میلادی افت را نشان می دهد.

این گزارش در پایان نوشت: IMB از کاپیتان ها، مالکان و دیگر ذی نفعان دریایی درخواست می کند که گزارش تمامی دزدی های دریایی و سرقت مسلحانه واقعی تلاش شده و مشکوک را به IMB PRC گزارش دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار