۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

تشکیل کنسرسیوم برای ساخت بلاک چین جهانی کشتیرانی  

تشکیل کنسرسیوم برای ساخت بلاک چین جهانی کشتیرانی  
خطوط کشتیرانی ائتلاف اقیانوسیه (Ocean Alliance) و اپراتورهای ترمینال برای ایجاد یک کنسرسیوم به منظور توسعه شبکه جهانی تجارت کشتیرانی (GSBN) به توافق رسیدند.
کد خبر: ۸۲۷۲۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، خطوط کشتیرانی ائتلاف اقیانوسیه (Ocean Alliance) شامل کشتیرانی های CMA CGM فرانسه، کاسکوی چین، اورگرین تایوان، OOCL هنگ کنگ، یانگ مینگ تایوان و اپراتورهای ترمینال شامل دی پی ورلد، Hutchison Ports ،PSA International Pte، Shanghai International و شرکت توسعه دهنده نرم افزارهای انبارداری CargoSmart برای ایجاد یک کنسرسیوم به منظور توسعه شبکه جهانی تجارت کشتیرانی (GSBN) به توافق رسیدند. GSBN یک زیرساخت متن باز دیجیتالی مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده (distributed ledger technology) است.

هدف زیرساخت جدید ایجاد یک پایگاه دیجیتالی برای متصل کردن سهام داران از سراسر زنجیره عرضه حمل ونقل، شامل خطوط کشتیرانی، اپراتورهای ترمینال، نمایندگی های گمرک، حمل کنندگان و ارائه دهندگان خدمات لجستیکی است، همچنین این زیرساخت از بهبود همکاری حمایت و به دنبال ایجاد استانداردهایی که بتوانند اشتراک گذاری یکپارچه داده ها و اسناد را تسهیل کنند، است.

GSBN یک شبکه همیاری خواهد بود که به اعضا اجازه می دهد تا اپلیکیشن ها را توسعه دهند و به شبکه های کنسرسیوم دیگر متصل شوند، همچنین قابلیت های شبکه ای نظیر به نظیر ( peer-to-peer) را فراهم می کند به گونه ای که مالکان داده بتوانند اسناد غیرقابل تغییر را با سهام داران دیگر محموله به اشتراک بگذارند.

نخستین اپلیکیشن که درماه دسامبر سال 2018 میلادی طرح ریزی شد، به حمل کنندگان اجازه داد تا اسناد کالاهای خطرناک خود را دیجیتالی و سازماندهی کنند و برای تسهیل روند تایید به طور اتوماتیکی با طرفین مرتبط متصل شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار