۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

همکاری مرزبانی ایران وعراق در تامین امنیت اروندرود

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: مرزبانی ایران و عراق در تامین امنیت اروندرود و کشتیرانی در این آبراه مرزی همکاری و تعامل بیشتر و نزدیک تری خواهند داشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۶۱۹

سردار عبدالله نظرپور در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: با تعمیق همکاری مرزی مشترک ، امکان برخورد با عوامل ناامنی و خطرآفرین در آبراه اروندرود بهتر فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت کشتیرانی در اروندرود برای دو کشور ایران و عراق اهمیت حیاتی دارد افزود: با همکاری مشترک از همه ظرفیت ها برای استمرار امنیت در این آبراه استفاده خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان گفت: امنیت خوب وقابل قبول در مرزهای آبی  دو کشور درسایه همکاری ومشارکت مرزبانان ایران و عراق حاصل شده است.

وی گفت: مرزبانان دو کشور در بنادر بصره، آبادان و خرمشهر با توافق مشترک امنیت لازم را در حوزه مسافری ، تجاری و اقتصادی برقرار کرده و با پدیده قاچاق برخورد می کنند.

سردار نظرپور افزود: با افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس مشترک در اروندرود و خورهای منطقه ، همه تحرکات مشکوک را رصد کرده  و با عوامل ناامنی برخورد می کنند.

وی بر تامین امنیت تردد گردشگران و مسافران دو کشور در آبراه اروندرود تاکید کرد وافزود: رونق گردشگری آبی در اروندرود در سایه تعامل و اقدامات مشترک مرزبانی ایران و عراق است.

سردار نظرپور ، اروندرود را آبراه صلح ودوستی بین دوکشور ایران و عراق توصیف کرد و افزود: تداوم امنیت در اروندرود با رونق اقتصادی بنادر جنوبی ایران و عراق گره خورده است بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد امنیت اروندرود خدشه دار شود.

آبراه اروندرود به طول 85 کیلومتر براساس قرارداد 1975 الجزایر به صورت مشترک مدیریت می شود وبه عنوان یک آبراه بین المللی ، کشتیرانی در این آبراه آزاد است.

عدم لایروبی و وجود مغروقه های زمان جنگ تحمیلی دو چالش اصلی آبراه اروندرود است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار