۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

تحریم برای نیروی دریایی ارتش یک شوخی است

تحریم برای نیروی دریایی ارتش یک شوخی است
امیردریادار حسین خانزادی گفت: تحریم برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مثابه یک شوخی است.
کد خبر: ۸۲۴۵۵
به گزارش خبرنگار مانا فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی‌ایران در سخنرانی سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS 2018) با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش بخشی از سازه قدرت دریایی ایران است، تصریح کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی علیرغم کارشکنی‌های استکبار تمدن ایرانی-اسلامی در دریا در حال خیزش جهانی است.
وی با اشاره به موقعیت راهبردی کشور افزود: بسیاری از ژئوپلیتسین‌های جهان تاکید دارند، جمهوری اسلامی ایران نه تنها در قلب زمین قرار دارد بلکه مرکز جهان است.
امیر خانزادی با یادآوری هفتم آذرماه به عنوان روز نیروی دریایی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی در دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌ها خود توانست ضمن ایستادگی در برابر دشمن در کنار چرخه اقتصادی کشور محکم‌بایستد و کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را اسکورت کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در دفاع مقدس برای تهیه سیم خاردار نیز به دشمن وابسته بودیم‌ اما عاقبت توانستیم با دست خالی پیروز شویم.
وی افزود:اکنون نیروی دریای ارتش از نیروی آب‌های سبز به نیروی آب‌های آزاد یا اقیانوسی تبدیل شده و در مسئله دزدان دریایی حضور‌مقتدرانه و فعال دارد به گونه‌ای که ۵۷ ناوگروه را به منطقه عدن گسیل داشته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود به ساخت ناو جماران در دهه ۱۳۸۰ اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان هفته جاری شاهد الحاق ناوشکن جدید سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش خواهیم بود که پیشرفته‌تر از جماران است.
امیر خانزادی با تاکید بر اینکه تحریم برای نیروی دریایی ارتش به مثابه یک شوخی است از الحاق زیردریایی فاتح که بزودی انجام می شود، خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران طی دهه‌های اخیر متوقف نشد بلکه فرزندان این کشور پیچیده‌ترین سازه‌های دریایی را برای ورود به اقیانوس‌ها می‌سازند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر در گذشته ساخت ناو برای ما بیش از یک دهه طول می‌کشید، امروز در کمتر از ۱۸ ماه توان ساخت شناور را داریم.
امیرخانزادی در پایان با بیان اینکه قادر هستیم امنیت کامل مناطق دریایی تحت حاکمیت را تامین کنیم، تصریح کرد: تامین امنیت دریایی منطقه نیازمند حضور هیچ نیروی بیگانه‌ای نیست.
شایان ذکر است سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS 2018) هم اکنون در تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار