۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
مور استفنز:

هزینه های عملیاتی کشتی برای ششمین سال متوالی افت کرد

هزینه های عملیاتی کشتی برای ششمین سال متوالی افت کرد
موسسه بین‌المللی مشاوره و حسابداری حمل و نقل دریایی مور استفنز اعلام کرد: هزینه های عملیاتی کشتی برای ششمین سال متوالی افت را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۲۰۱۸

به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه بین‌المللی مشاوره و حسابداری حمل و نقل دریایی موراستفنز مستقر درلندن طی گزارش سالانه هزینه های عملیاتی  (OpCost) خود با اشاره به افت هزینه های عملیاتی کشتی برای ششمین سال متوالی هشدارداد: اجرای قوانین سخت تر و از طرف دیگربهبود بازارهای کشتیرانی به بخش هزینه ها درسالهای آینده افزوده خواهند شد.

این گزارش ادامه داد: هزینه های عملیاتی دربخش فله برها و تانکرها با روند نزولی به ترتیب 1.9 و 1.7 درصد بزرگترین افت را درسال 2017 میلادی درمقایسه با سال 2016 میلادی نشان دادند، درحالیکه بخش کانتینرها کاهش کلی 1.3 درصد هزینه های عملیاتی را درسال 2017 به ثبت رساند، رقمی که فراترازسال 2016 بوده است. ناگفته نماند افت مطالبه حق بیمه منجربه پایین آوردن هزینه های کلی می شود. 

شایان ذکراست، کاهش درهزینه های خدمه، تعمیر ونگهداری ازعوامل سهیم درافت کلی هزینه های عملیاتی به شمارمی آیند.

درادامه این گزارش آمده است: مجموع هزینه های عملیاتی سالانه به ترتیب میانگین افت 1.3 و 1.1 درصد را درسال 2017 و 2016 میلادی به نمایش گذاشت. بزرگترین کاهش هزینه عملیاتی ازبیمه نشات می گیرد چرا که طی چند سال گذشته تلفات سنگین و بزرگ به طورکلی روند نزولی را طی کرده است.

"Richard Greiner" شریک موراستفنز می گوید: درآینده چالش ها به قوت خود باقی است و می تواند منجر به هزینه های عملیاتی بالاتر شود. 

وی درادامه افزود: طرح ریزی برای اجرای کنواسیون مدیریت آب توازن و تصمیمات اتخاذ شده در مورد چگونگی فایناس کردن آن باید ادامه پیدا کند. اقدامات برای کشف و حذف حملات سایبری از لحاظ سخت افزار، نرم افزار و نیروی انسانی هزینه های را درپی خواهد داشت. هم چنین اجرای قانون سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد سازمان آیموIMO ازسال 2020 هزینه بردار خواهد بود.

وی درپایان نتیجه گیری کرد: همانطورکه بازارهای کشتیرانی بهبود می یابد، هزینه های آن افزایش می یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار