۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

رونق گردشگری در 9 منطقه ساحلی– تفریحی گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از استقبال چشمگیر گردشگران از مناطق ساحلی – تفریحی استان طی ایام تابستان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۷۱

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان امسال شاهد استقبال چشمگیر گردشگران از سفر به استان گیلان به ویژه شهرستان های ساحلی گیلان بودیم.

رضا علیزاده با اشاره به وجود 9 منطقه ساحلی – تفریحی در نوار ساحلی گیلان، افزود: این مناطق در رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، انزلی، رضوانشهر، تالش و آستارا واقع شده اند که بسیار مورد استقبال گردشگران نیز واقع می شود.

وی خاطرنشان ساخت: انتظار می رود روند ورود گردشگران به استان گیلان همچنان با پایان تعطیلات تابستانی در هفته نخست مهر ماه نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به قرار گیری هفته گردشگری در اوایل مهرماه اعلام کرد: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری، برنامه های ویژه ای در استان گیلان تدارک دیده شده است که بدون شک مورد استقبال گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی از اشغال صددرصدی اماکن اقامتی شهرستان های ساحلی خبر داد و گفت: جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به استان گیلان در طول ایام تابستان، به طور مکرر جلسات ستاد تسهیلات سفرهای استان برگزار می شود.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه با بیان این که این ستاد به ریاست استاندار تشکیل می شود، اذعان داشت: امسال با هماهنگی تمام کمیته های عضو ستاد تسهیلات سفر شاهد ارائه خدمات متفاوتی به گردشگران به ویژه در زمینه روان سازی جاده ها و جلوگیری از ایجاد ترافیک های سنگین در محورهای مواصالاتی استان بودیم.

وی همچنین از انجام گشت های مشترک توسط دستگاه های مختلف بر نحوه عملکرد واحدهای خدماتی و رفاهی استان و نیز گشت های تعزیرات بر چگونگی ارائه نرخ ها در ایام تابستان خبر داد و گفت: این امر رضایت گردشگران را به دنبال داشته است.

علیزاده در ادامه گفته های خود به فعالیت طرح های ساماندهی دریا در شهرستان های ساحلی استان از سوی استانداری اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح های ساماندهی خدمات مناسب جهت شنای گردشگران ارائه می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به استقرار ناجیان غریق و ضریب ایمنی بالا جهت شنای گردشگران اظهار داشت: در صورتی که گردشگران برای شنا به این طرح ها مراجعه کنند می توانند سفر خاطره انگیزی را به دور از هر گونه حادثه ای به ارمغان ببرند.

وی همچنین به وجود بیش از 300 نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای افزایش ایمنی گردشگران ناجیان غریق از سوی فرمانداریهای شهرستان های ساحلی در این مناطق استقرار یافته اند.

علیزاده تاکید کرد: استقرار ناجیان غریق در مناطق خطر آفرین به این معنا نیست که گردشگران مجاز به شنا کردن در این مناطق هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار