۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

فعالیت 500 فروند قایق تفریحی در تالاب انزلی

فعالیت 500 فروند قایق تفریحی در تالاب انزلی
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی گفت: امسال 500 فروند قایق تفریحی در دریا و تالاب انزلی در قالب 32 شرکت تعاونی به گردشگران خدمات گشت زنی ارائه می دهد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار دارند و اکثر گشت ها بنا به درخواست گردشگران در داخل تالاب صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۱۹۶۹

ابوالفضل چگینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال 500 فروند قایق تفریحی در دریا و تالاب انزلی در قالب 32 شرکت تعاونی به گردشگران خدمات گشت زنی ارائه می دهد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار دارند و اکثر گشت ها بنا به درخواست گردشگران در داخل تالاب صورت می گیرد.

 رئیس  اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی، از ساماندهی این قایق ها از طریق پلاک گذاری، نظارت بر فعالیت، ایمنی و نرخ آنها خبر داد و بیان داشت: به این ترتیب سعی داریم بهترین خدمات را به گردشگران ورودی به بندر انزلی ارائه دهیم.

وی همچنین از صدور دفترچه برای قایقرانان از طریق مرزبانی و دریابانی خبر داد و اذعان داشت: نظارت بر فعالیت قایق ها به عهده اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره بنادر و دریانوردی ، مرزبانی و دریابانی شهرستان انزلی است.

به گفته این مقام مسئول در بندر انزلی، گردشگران می توانند با خیالی آسوده با استفاده از قایق های تفریحی دارای پلاک قرمز در آبهای ساحلی و تالاب انزلی نسبت به انجام گشت های دریایی اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ قایق های تفریحی بر اساس میزان زمان گشت زنی آنها تعیین می شود، خاطرنشان ساخت: به طور متوسط نرخ هر فروند قایق تفریحی جهت تردد نیم ساعته، صد هزار تومان تعیین شده است.

چگینی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه پوشیدن جلیقه نجات توسط گردشگرانی که از این قایق های استفاده می کنند، اجباری است، اذعان داشت: این شناورهای تفریحی ظرفیت حمل پنج نفر مسافر را دارند و از ایمنی کامل برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت بالای محیط زیستی تالاب انزلی و نقش مهم آن در جذب گردشگران به این شهرستان، عنوان کرد: به همین دلیل تلاش برای حفاظت از محیط زیست تالاب همواره صورت می گیرد.

این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی، یادآور شد: در همین راستا کلاس های آموزشی حفاظت از محیط زیست تالاب برای قایقرانان برگزار شده است و اجازه تردد قایق ها به مناطق حفاظت شده تالاب بین المللی انزلی داده نمی شود.

نقش موثر مارینای انزلی در رونق گردشگری منطقه

وی در ادامه گفته های خود به طرح مارینای اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندر انزلی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اجرای این پروژه بزرگ توریسم دریایی به اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان نیاز دارد و هنوز سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام عملیاتی برای شروع این پروژه انجام نداده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان انزلی با اشاره به عظمت این پروژه و نقش مهم آن در توسعه توریسم منطقه ، بیان داشت: در صورت راه اندازی این مارینا، بدون شک رونق توریسم دریایی در استان گیلان متحول خواهد شد.

وی همچنین به کشتی تفریحی میرزا کوچک خان اشاره کرد و اذعان داشت: این کشتی هم اکنون فعالیتی ندارد اما اداره بنادر و دریانوردی قرار است اسکله کوچکی را برای پهلوگیری این شناور در اختیار مالک آن قرار دهد.

چگینی تاکید کرد: کشتی میرزاکوچک خان مجوز تردد تا فواصل چند مایلی بندر انزلی را دارد و می تواند به گردشگران خدمات گشت دریایی در آبهای ساحلی بندر انزلی را ارائه دهد.

به گفته این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی، تردد کشتی میرزا کوچک خان بدون شک نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری دریایی بندر انزلی ایفا خواهد کرد که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم در آبهای بندر انزلی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار