۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

بندرعباس بیشترین شناگاه های آلوده را در اختیار دارد

رئیس اداره دریایی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان از پایش سالانه 19 شناگاه در استان هرمزگان خبر داد و گفت: به دلیل ورود فاضلاب های انسانی و صنعتی به دریا، اکثر شناگاه های استان از وضعیت سالمی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۸۱۹۴۳

افشین عسگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پایش شناگاه های استان هرمزگان همزمان با پایش سایر شناگاه های شمالی و جنوبی کشور به صورت ماهانه طی سال با استفاده از اعتبارات ملی و استانی انجام می شود.

رئیس اداره دریایی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به وجود 19 شناگاه در سراسر نوار ساحلی استان هرمزگان گفت: یک شناگاه در کیش تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، دیگری در قشم تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و 17 شناگاه دیگر نیز در سرزمین اصلی قرار گرفته اند.

عسگری اذعان داشت: در استان هرمزگان شناگاه به مفهومی که در شمال کشور تعریف شده است، وجود ندارد چرا که وضعیت شنا در آبهای خلیج فارس با دریا خزر متفاوت است.

وی در ادامه گفته های خود همچنین خاطرنشان ساخت: به زودی شناگاه های آلوده به میکروب و شناگاه های پاک توسط شهرداری های شهرستان های ساحلی استان به منظور اخطار به شناگران، پرچم گذاری خواهند شد.

به گفته عسگری در میان شناگاه های استان، بندر عباس بیشترین میزان شناگاه های آلوده را به دلیل حجم بالای ورودی فاضلاب های سطحی به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره دریایی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان به وجود 6 شناگاه در بندر عباس اشاره کرد و گفت: شناگاه های دولت سطح آلودگی کمتری در مقایسه با سایر شناگاه های فعال در شهر بندر عباس دارند.

وی با بیان اینکه بار آلودگی میکروبی در شرق و غرب بندرعباس متفاوت است، اذعان داشت: وضعیت شناگاه ها در شهرستان های استان به مراتب بهتر از شهر بندر عباس است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با نصب پرچم ها و اعلام شناگاه های آلوده و پاک به شناگران، از شناکردن مردم در سواحل آلوده هر چه سریعتر جلوگیری به عمل آید.

لازم به ذکر است، پایش شناگاه های کشور در قالب طرح ملی و با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت در سواحل جنوبی و شمالی کشور به طور مداوم در حال انجام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار