۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

دومین سکوی فرآوری فاز 14 پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

دومین سکوی فرآوری فاز 14 پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد
مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: سکوی 14C پارس جنوبی پس از انجام مراحل ساخت، بارگیری و انتقال در موقعیت فاز 14پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد.
کد خبر: ۸۱۸۲۷

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حمیدرضا مسعودی  با اشاره به ساخت، انتقال و نصب سکوی 14C پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی اظهار داشت: این سازه دریایی با دو هزار و 200 تن وزن با تلاش ماخصصان داخلی با موفقیت نصب شد.

وی، ظرفیت تولید روزانه سکوی 14C پارس جنوبی را 14 میلیون متر مکعب گاز دانست و گفت: به زودی با راه اندازی این سکوی گازی، ظرفیت برداشت فاز 14 از میدان مشترک پارس جنوبی به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌یابد که معادل تولید گاز یک فاز استاندارد است.

مسعودی افزود: همه مراحل ساخت، بارگیری، انتقال و نصب این سکو نیز عملیات خط لوله، حفاری و ساخت پالایشگاه بخش خشکی این طرح توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی با بیان اینکه اولین سکوی فاز 14 اردیبهشت امسال با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب آغاز به کار کرد افزود:عملیات دو خط لوله انتقال و زیردریایی هر کدام به طول 105 کیلومتر ، حفاری و ساخت پالایشگاه بخش خشکی فاز 14 پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار