۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

قیمت جهانی فولاد به ثبات می‌رسد

قیمت جهانی فولاد به ثبات می‌رسد
توافق عمومی شرکت کنندگان در بازار جهانی فولاد بر عدم اطمینان در خصوص قیمت گذاری داخلی این فلز در آینده متمرکز شده است.
کد خبر: ۸۱۷۶۴
به گزارش گروه بین الملل مانا، انتظار می‌رود به دنبال کاهش فعالیت بازار در تعطیلات تابستان، رکود قیمت فولاد در آمریکا و اروپا و لیست بالای قیمت تولیدات با بهبود همراه شود. اجرایی شدن قانون تجارت برای تولیدکنندگان اروپا و آمریکا فرصت مقابله با گرایش قدیمی قیمت‌های فصلی را فراهم آورده است.
بر اساس این گزارش و در واکنش به بخش ۲۳۲ تعرفه‌ها که از سوی آمریکا معرفی شد، کمیسیون اروپا اخیرا مفاد اقدامات ایمنی بر واردات فولاد را معرفی کرده است. معرفی نرخ سهم تعرفه‌ای بر ۲۳ نوع فولاد با هدف ممانعت از ورود هر گونه مواد اولیه که مستقیما از آمریکا وارد می‌شد، بازار فولاد را با تغییراتی همراه ساخت.
بر اساس این گزارش و با تکیه بر تحقیق MEP فولادسازان اروپا تصمیم دارند بر منابع غیرپایدار سرمایه گذاری کنند و پیشنهادات خود را برای سه ماه پایانی سال جاری میلادی به مشتریان اتحادیه اروپا افزایش دهند. تقاضای شرکت‌ها و کمبود قیمت‌های رقابتی بر واردات می‌توانند گزینه‌های قابل توجهی برای قیمت گذاری اولیه باشند.
در آمریکا، ارزش فروش محلی برخلاف کاهش تقاضا طی فصول گرم سال در سطوح بالا باقی مانده است. علت این امر حفاظت بالای تجارت است که اخیرا به فولادسازان آمریکایی تحمیل شده است. کمبود رقابت در زمینه واردات به ویژه از سوی کشور‌های همسایه یعنی کانادا و مکزیک میزان فروش به تولیدکنندگان داخلی را تقویت کرده است.
از سوی دیگر، فولادسازان آمریکایی و اروپایی قادر هستند تا جلوی زیان‌های دیگر و افزایش بی رویه سهم قیمت گذاری در فولاد طی شش ماه نخست سال جاری میلادی را بگیرند.
برچسب ها: فولاد قیمت 2018 ثبات
ارسال نظرات
آخرین اخبار