روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

آخرین وضعیت مغروقه های آب های جنوبی کشور تشریح شد

آخرین وضعیت مغروقه های آب های جنوبی کشور تشریح شد
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از سال ٩٥ و به طور ویژه طی سه سال گذشته از ٣٣٦ مغروقه کشور، ۱۸۶ مورد آن خارج سازی شده و خارج سازی ۶۰ مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.
کد خبر: ۸۱۵۸۱
به گزارش مانا، فرهاد منتصر کوهساری در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای خارج سازی مغروقه ها، اظهار کرد: در چند سال اخیر عملیات خارج سازی مغروقه ها با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در کشور آغاز و با رعایت کلیه اصول ایمنی و زیست محیطی به طور کامل خارج سازی شروع شده است.
وی با بیان اینکه عملیات نجات مغروقه های خورموسی یکی از سریع ترین عملیات های خارج سازی مغروقه در دنیا بود که به عنوان رکورد ثبت شده است، افزود: به دلیل ریسک بالا برای ایمنی دریانوردی و محیط زیست در خورموسی با همت اداره کل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از شهریورماه سال ۱۳۹۶ تاکنون ۵ فروند مغروقه اقیانوس پیما از این منطقه خارج سازی شده است.
منتصر کوهساری در ادامه با اعلام اینکه از سال ٩٥ و به طور ویژه طی سه سال گذشته از  ٣٣٦ مغروقه کشور، ۱۸۶ مورد آن خارج سازی شده است، گفت: خارج سازی ۶۰ مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی به وضعیت مغروقه ها در مناطق مختلف استان خوزستان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: مجموع مغروقه‌ها در خورموسی ۱۸ مورد بود که ۶ مورد آن خارج سازی شد و خارج سازی دو مورد دیگر در دستور کار است، همچنین در اروندرود تعداد کل مغروقه‌ها ۶۸ مورد بود که ۳۹ مورد آن خارج سازی شده و خارج سازی ۱۲ مورد در دست اقدام است، در منطقه کارون نیز از مجموع ۴۲ مورد مغروقه یک مورد خارج سازی شده و خارج سازی ۶ مورد در دست اقدام است.
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر با بیان اینکه در استان خوزستان جمعا، ۱۲۸ مورد مغروقه وجود داشت که ۴۶ مورد آن خارج سازی شده است و خارج سازی ۲۶ مورد دیگر نیز در دست اقدام است، اظهار داشت: در استان بوشهر نیز از بین ۱۸۸ مورد مغروقه ۱۳۱ مورد خارج سازی شده و خارج سازی ۳۰ مورد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان اشاره ای به وضعیت مغروقه ها در آبهای استان هرمزگان داشت در این باره گفت: در استان هرمزگان تعداد مغروقه ها به ۲۷ مورد می رسید که تا کنون ۹ مورد از این تعداد خارج شده و برای خارج سازی چهار مورد نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار