۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

کاهش ترانزیت خارجی و صادرات از گمرک امیرآباد

در چهار ماهه سال جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 171 هزار و 920 تن به ارزش هفت میلیون و 732 هزار و451 دلار بوده که مقصد نهایی این کالاها اغلب كشورهاي روسیه و قزاقستان بوده است .
کد خبر: ۸۱۴۸۵

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در چهار ماهه سال جاری ، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 171 هزار و 920 تن به ارزش هفت میلیون و 732 هزار و451 دلار بوده که مقصد نهایی این کالاها اغلب كشورهای روسیه و قزاقستان بوده است .

 امیر جمشیدی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 10 درصد افزایش و از نظر ارزش چهار درصد كاهش داشته است .

وی خاطرنشان ساخت: کالاهایی نظیر سیمان ، کلینکر  و گچ مهمترین اقلامی بوده اند که طی چهار ماهه نخست امسال از طریق گمرک امیر آباد صادر شده اند.

این مقام مسئول در استان مازندران، تاکید کرد: همچنين در اين مدت 876 ميليون و 747 هزارتن انواع کالا  به ارزش 230 میلیون و 824 هزار و188 دلار از طريق این گمرک وارد كشور شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 66 درصد و از نظر ارزش 60 درصد افزايش داشته است .

به گفته جمشیدی، عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات ، آهن آلات ، و همچنین روغن و دانه هاي روغني بوده که عمدتا ازکشورهای روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان ، ایتالیا  و ترکیه وارد کشور شده است.

وی همچنین به ترانزیت خارجی انجام شده در گمرک امیرآباد از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اخذ شده در چهار ماهه سال جاری،  230 هزار و 26 تن کالا به ارزش 22 ميليون و 681 هزار دلار از طریق گمرک اميرآباد ترانزیت شده است.

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه اين مقدار 40 درصد از نظر وزن و 21 درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، اذعان داشت:  کالاهایی چون آهن آلات و فراورده هاي نفتي از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی از طریق گمرک امیرآباد بوده است.

جمشیدی در ادامه گفته های خود همچنین از ترانزیت داخلی 69 هزار و 250 تن کالا به ارزش  34 میلیون و 729 هزار و96 دلار از طریق گمرک امیرآباد طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گفته وی، درآمدهاي وصولی گمرك اميرآباد در چهار ماهه سال به 275 میلیارد ریال رسيده است  که اين ميزان در مقایسه با درآمد 262  میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن 5 درصد افزايش داشته است .

این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه به صادرات انجام شده توسط گمرک امیراباد در تیرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اخذ شده، در تیر ماه سال جاری ، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 440 هزار و 920 تن به ارزش دو ميليون و  313 هزاردلار بوده که مقصد نهایی این کالاها اغلب كشورهاي  روسیه و قزاقستان بوده است .

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن  114 درصد واز نظر ارزش 23 درصد  افزایش داشته است، اظهار داشت: کالاهایی نظیر سیمان ، کلینکرو گچ و سنگ مهمترین اقلام صادراتی بوده اند .

جشمیدی بیان داشت: همچنين در اين مدت 236 هزار و 511 تن انواع کالا  به ارزش 64 میلیون و 585 هزار دلار از طريق این گمرک وارد كشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 51 درصد و از نظر ارزش 47 درصد افزايش داشته است .

به گفته مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراباد، عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات ، آهن آلات و همچنین روغن و دانه هاي روغني بوده که عمدتا ازکشورهای روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان وترکیه وارد کشور شده است.

وی همچنین در خصوص ترانزیت خارجی انجام شده طی یک ماه گذشته، اظهار کرد: در تیر ماه سال جاری 465 تن کالا به ارزش 266 هزاردلار از طریق گمرک اميرآباد ترانزیت شد که اين مقدار 89 درصد از لحاظ وزن و 92 درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.

این مقام مسئول در گمرک امیرآباد یادآور شد: کالاهایی چون آهن آلات و فراورده هاي نفتي از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی بوده است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار