۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

تصمیم جدید کانال پاناما برای ارتقاء ترانزیت LNG

تصمیم جدید کانال پاناما برای ارتقاء ترانزیت LNG
کانال پاناما تصمیم دارد در تاریخ یک اکتبر سال جاری میلادی، با برداشتن محدودیت‌های مربوط به ترانزیت شناور‌های حمل LNG از آبراه‌های جدید کانال، میزان مبادلات را افزایش دهد.
کد خبر: ۸۱۱۶۲
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اداره کانال پاناما، پس از آنکه آبراه‌های جدید کانال توسعه یافته پاناما در ژوئن ۲۰۱۶ میلادی گشایش یافت، شناور‌های حمل LNG تنها در ساعات روز و مسیر رفت مجاز به حرکت بودند. اما از تاریخ یک اکتبر سال جاری میلادی ضمن برداشته شدن محدودیت ها، تعداد مبادلات نیز شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. 
این گزارش ادامه داد: کانال پاناما مبادله رزرو یک روز را برای شناور‌های حمل LNG لغو کرد و در مقابل گزینه تردد شناور‌ها بدون نیاز به رزرو را تا حدی که ظرفیت شناور‌ها اجازه می‌دهند، اضافه کرد. طی دو سال گذشته، مسیر آبی پاناما شاهد تردد ۳۷۲ فروند LNG بوده است که ۳۵ فروند آن‌ بدون رزرو وارد کانال شده و کانال توانسته از این تعداد ترانزیت ۳۰ فروند در یک روز را مدیریت کند.
در همین راستا معاون اجرایی کانال پاناما در بیانیه‌ای گفت: برداشتن محدودیت تردد در روز بدان معناست که شناور‌های LNG درست همانند دیگر شناور‌ها قادر به عبور از آبراه‌های جدید در شب نیز هستند. افزون بر آن، برداشتن محدودیت تردد یکطرفه ضمن آنکه امکان عبور شناور‌ها از دریاچه Gutan میسر می‌شود، دو فروند LNG نیز همزمان می‌توانند از کانال در دو مسیر مخالف تردد داشته باشند. این تغییرات کارایی کانال را افزایش داد و زمان بیشتری برای عبور شناور‌های LNG فراهم آورد که در نتیجه حمل کنندگان LNG می‌توانند با استفاده از فرصت مهیاشده وارد رقابت برای ثبت مبادلات خود در کانال شوند.
در حال حاضر، شناور‌های حمل LNG به طور میانگین در هفته ۵.۵ ترانزیت را انجام می‌دهند، اما با توجه به بازار روبه رشد برای گاز طبیعی مایع در حوزه پاسفیک، میزان تقاضای حمل کنندگان LNG افزایش یافته است. 
انتظار می‌رود ترانزیت شناور‌های LNG از مسیر‌های آبی بیش از ۵۰ درصد تا پایان سال مالی ۲۰۱۸ میلادی و در مقایسه با ۲۰۱۷ افزایش یابد.
برچسب ها: پاناما 2018 ترانزیت LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار