به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، محمدعلی میرزایی، دبیر این مسابقات اظهار کرد: در مسابقه ایده بازار دریایی، نزدیک به ۳۰ ایده دریافت شد که از این میان ۲۱ ایده با رأی داوران به مرحله نهایی راه یافتند.
وی با اشاره به برگزاری این مسابقات طی دو مرحله، اضافه کرد: در مرحله نخست، ایدهپردازان ایدههای خود را ارائه کردند و پس از داوری و انتخاب ۹ ایده اولیه، مرحله دوم مسابقه برگزار شد و ایدهپردازان در این مرحله ایدههای خود را به همراه پرسش و پاسخ ارائه کردند و نهایتاً سه ایده برتر از بین ۹ ایده توسط داوران معرفی شد.
مدیر مرکز رشد دانشگاه هرمزگان در خصوص ایدههای برگزیده این مسابقه تصریح کرد: ایدههای برتر شامل ماسک صورت ژلاتین دریایی با قابلیت لیفتینگ پوست، ایده ید دریایی نمک«طعام ید دار» همچنین استفاده از متابولیتهای ثانویه خیار دریایی برای تهیه مواد آنتی فولینگ دوستدار محیط زیست به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.