۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
معاون مهندسی و توسعه سازمان بنادر:

فعالیت های دریایی و بندری وابسته به هیدروگرافی است

فعالیت های دریایی و بندری وابسته به هیدروگرافی است
معاون مهندسی و توسعه امورزیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فعالیت‌های بندری و دریایی وابسته به علم هیدروگرافی است.
کد خبر: ۸۱۱۱۳
به گزارش خبرنگار مانا محمدرضا الهیار که در آیین گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی سخن می‌گفت: با بیان اینکه مهمترین استفاده از هیدروگرافی در زمینه مدیریت سواحل است، تاکید کرد: فعالیت‌های بندری و دریایی وابسته به علم هیدروگرافی است.
وی مکان یابی و احداث سازه‌های دریایی را بدون علم هیدرو گرافی ممکن ندانست افزود: مبنای مهندسی سواحل شبیه سازی ریاضی پدیده‌های دریایی است که برای آن اطلاعات هیدرو گرافی لازم است.
الهیار با بیان اینکه بر اساس مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور طول سواحل کشور ۵ هزار و ۷۹۰ کیلومتر است خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی طی دو دهه گذشته بانک اطلاعات و نقشه‌های هیدروگرافی بنادر را تهیه کرده است.
به گفته این مقام مسئول ایجاد مقایسه و ارزیابی دائمی و ماندگار با همکاری سازمان نقشه برداری از دیگر اقداماتی است که کلیه بنادر به آن مجهز شده‌اند.
الهیار با اشاره به احداث ایستگاه‌های برخط جذر و مد، تهیه آلبوم هیدروگرافی بنادر و جانمایی بویه‌های موح نگار را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد و افزود: با انجام اتوماسیون جامع هیدروگرافی امکان انجام سریع‌تر مقایسه‌ای صورت گرفته است.
وی در آخر ایجاد فضای تعاملی با مراجع مرتبط کشوری، فراهم کردن بستر لازم جهت فعالیت بخش خصوصی و شرکت‌های مهندسی مشاور هیدروگرافی را از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌های آتی اعلام کرد.
لازم به ذکر مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی با حضور جمعی از مسئولان و کارشناس مرتبط در تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار