mana.ir

کد خبر: ۸۱۰۶۵ |
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

مسیر چین-آکتائو- انزلی رقیب کانال سوئز می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مسیر اورم چی- آکتائو- انزلی برای عبور کالای صادراتی چین به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مانا رضا مسرور در دومین همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک صادراتی با بیان اینکه چینی‌ها سالانه ۱۲۰ میلیون تن کالا را از مسیر کانال سوئز به اروپا روانه می‌کنند، خاطر نشان کرد: مسیر ایران و کریدور شمال- جنوب پنج هزار کیلومتر نسبت به کانال سوئز به بازار هدف چینی‌ها نزدیکتر است و هزینه زمان و هزینه حمل بسیار کمتری دارد.
وی باتوجه به راهبرد جدید چینی‌ها برای ایجاد مسیر‌های جایگزین آن را فرصتی برای کشور دانست و تصریح کرد: تاکنون نتوانستیم شرکت‌های بزرگ و زیرساخت‌های لازم را برای جذب بار به مسیر کریدور شمال- جنوب مهیا کنیم، اما شرایط در حال تغییر است.
مسرور افتتاح بندر کاسپین و توسعه ریلی در شمال کشور و اتصال این بندر به ریل را یکی از تغییرات مثبت در حوزه زیرساختی اعلام کرد و افزود: با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سازمان‌ها و ارگان های ذیربط در تلاش هستیم که مسیر اروم چی-آکتائو-انزلی را به زودی عملیاتی کنیم.
رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی با اشاره به سرمایه گذاری سنگین کشور‌های همسایه خزر برای جذب بار صادراتی چین و وجود مسیر‌های مختلف در این زمینه، اظهار داشت: مسیر انزلی به عنوان یکی از این مسیر‌ها هزینه زمان و هزینه حمل کمتری دارد به گونه‌ای که بارگیری تا تحویل کالا از این مسیر ۱۵ روز طول می کشد که نسبت به دیگر مسیر‌ها به صرفه‌تر است.
مسرور با دعوت از فعالان صادراتی برای استفاده از این مسیر از اجرای تفاهم نامه‌هایی که بین منطقه آزاد انزلی، بندر آکتائو، اتاق بازرگانی چین و کشتیرانی دریای خزر پیش از این امضا شده بود خبر داد و گفت: با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نخستین محموله از چین به مسیر چین تا انزلی تا سه روز آینده وارد می‌شود که مراسم آغاز به کار این مسیر با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام خواهد شد.
وی در پایان اظهارات خود اشاره‌ای نیز به پروژه‌های توسعه‌ای در بندر کاسپین داشت و در این باره اظهار داشت: با احداث پایانه صادراتی، ۱۲۰ هزار تن سیلو، ۹۰ هزار ان مخازن، بورس کالا در انزلی، شهرک صنعتی، شهرک لجستیکی و استفاده از توان بخش خصوصی بندر کاسپین را به یک بندر نسل سومی تبدیل خواهیم کرد.
شایان ذکر است دومین همایش حمل و نقل و لجستیک صادراتی هم‌اکنون در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار