۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

صیادان بیمه تکمیلی درمانی می شوند

صیادان بیمه تکمیلی درمانی می شوند
صیادان کشور برای نخستین بار در کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان بیمه سرمد قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۱۰۱۱
 به گزارش مانا تفاهم نامه همکاری بیمه ای میان بیمه سرمد و اتحادیه سراسری صیادان ایران منعقد شد که بر اساس آن علاوه بر بیمه های درمان، بیمه های عمر و حادثه صاحبان شناور، بیمه بدنه مسئولیت و خودروهای اعضای صیادان و صاحبان شناورها نیز تحت پوشش بیمه سرمد قرار گرفت.
در مراسم امضای این تفاهم نامه، رئیس هیئت­ مدیره بیمه سرمد با بیان اینکه حمایت های سازمان شیلات ایران از بیمه تکمیلی درمانی نشان از تمایل این سازمان نسبت به حل مشکلات صیادان دارد، تاکید کرد: بیمه سرمد با رویکردی حمایتی از صیادان، تلاش خواهد کرد خدمات شایسته و مطلوبی در قالب بیمه نامه های مختلف به این قشر زحمتکش ارایه دهد و به منظور پشتیبانی از آنان، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
مجتبی کاتب از هفت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، گلستان، مازندران، گیلان و خوزستان به عنوان استان های هدف بیمه سرمد به منظور پوشش بیمه ای صیادان نام برد و تصریح کرد: در مرحله نخست، سقف پوشش هزینه های بستری در بیمارستان برای هر یک از صیادان و اعضای تحت تکفل آنها تا سقف 100 میلیون ریال خواهد بود.
وی از اینکه بیمه سرمد به عنوان تنها بیمه گر در کشور، در مسیر حمایت از صیادان کشور پیشقدم شده است، ابراز خشنودی کرد و افزود: تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات بیمه ای به صیادان کشور به بهترین نحو ممکن، خواهیم کرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران نیز در این مراسم، پوشش بیمه تکمیلی درمانی صیادان کشور را اتفاقی مهم برای جامعه صیادی دانست و اظهار امیدواری کرد: با پوشش بیمه تکمیلی درمانی، دغدغه صیادان کشور و خانواده هایشان در حوزه درمانی به طور کامل برطرف شود.
دکتر شاپور کاکولکی با بیان اینکه در فاز نخست، پیش بینی شده نزدیک به ۱۰ هزار صیاد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی بیمه سرمد قرار گیرند، افزود: ما به نیابت از جامعه شیلاتی و صیادی کشور، وظیفه حمایت و پشتیبانی از بیمه گذار و بیمه گر را بر عهده داریم تا این روند سریع تر و بهتر صورت گیرد.
وی با بیان این که جامعه صیادی، بزرگترین جامعه تعاونی کشور است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۵۰ هزار صیاد رسمی در استان های کشور فعالند که با احتساب خانواده هایشان به حدود یک میلیون نفر می رسند که بدیهی است این جامعه نیاز به فعالیت بیمه گر دارد.
در این مراسم، مدیرعامل و عضو هیئت­­ مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران نیز بیمه تکمیلی درمان صیادان کشور را، اقدامی مهم در راستای حمایت از آنان دانست.
یعقوب دوجی افزود: صیادان در شمال و جنوب کشور بر روی دریا فعالیت می کنند و با مرکز شهرها فاصله دارند و از این رو از بسیاری از خدمات، محروم مانده اند.
وی افزود: سازمان شیلات ایران، پل ارتباطی برای ارایه خدمات در حوزه بیمه تکمیلی درمانی است و این اقدام حمایتی از جامعه صیادان برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید صورت می گیرد.
این گزارش می افزاید، صیادان کشور علی رغم شغل سخت و دشوار خود، تاکنون تحت حمایت هیچ بیمه گری قرار نداشتند و این نخستین بار است که شرکت بیمه سرمد به عنوان یک بیمه گر در راستای حمایت و پشتیبانی از این قشر زحمتکش، آنان را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار