۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

سفر‌های دریایی به مرز پنج میلیون نفر سفر رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالا و ترابری بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سفر در کارنامه عملیاتی بنادر این استان طی دو ماهه سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۴۴
به گزارش مانا اله مراد عفیفی پور در تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در دوره زمانی دو ماهه نخست سال ۹۷ با اشاره به وجود پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در این استان، اظهار داشت: طی این مدت، ۳۸۶ هزار و ۳۳ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.
وی با اشاره به برخورداری به بهره مندی هرمزگان از پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور و بنادر مجهز مسافری، افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه، ترابری چهار میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۵۴ نفر سفر در پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.
تخلیه و بارگیری ۱۶ میلیون تن کالا
عفیفی پور خاطرنشان کرد: طی این مدت، در مجموع ۱۶ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۱۹۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.
به گفته این مقام مسئول، از مجموع این رقم، ۱۰ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۹۵۹ تن مربوط به کالا‌های غیر نفتی و پنج میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۳۴ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.
افزایش ۱۴.۷ درصدی صادرات غیر نفتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، ۶ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۸۹ تن انواع کالا‌های غیرنفتی صادر شد که رشد ۱۴.۷ درصدی به ثبت رسید.
وی از واردات یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۳۶ تن و کابوتاژ یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۴۳ تن از اینگونه کالا‌ها سخن به میان آورد و افزود: همچنین، بالغ بر ۵۲۹ هزار و ۵۳۶ تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و ۹۰۵ هزار و ۱۷۳ تن نیز ترانزیت شد.
صادرات نفتی ۳.۱ درصد افزایش یافت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده‌های نفتی طی دو ماه گذشته را دو میلیون و ۲۱۶ هزار و ۶۳۳ تن با رشد ۳.۱ درصدی اعلام کرد و گفت: طی این مدت، کابوتاژ سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۲ تن از این گونه محموله‌ها به ثبت رسید.
وی افزود: ۲۱۵ هزار و ۷۷۷ تن فرآورده نفتی نیز وارد بنادر این استان شد که کاهش ۵۳.۳ درصدی داشته است.
عفیفی پور با اعلام خبر رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی گفت: حجم ترانزیت این محموله‌های تجاری، ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن بوده است.
تردد بیش از ۳۸ هزار فروند شناور
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناور‌های ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماه سال جاری را ۳۸ هزار و ۲۸۷ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۹۲۳ فروند مربوط به کشتی‌های بالای هزار تن و ۳۷ هزار و ۳۶۴ فروند از شناور‌های پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار