۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

نیمی از مالکان کشتی و اپراتورها برای اجرای قانون 2020 آمادگی ندارند!

نیمی از مالکان کشتی و اپراتورها برای اجرای قانون 2020 آمادگی ندارند!
تا پایان مهلت برآوردن الزامات مربوط به قانون 2020 تنها 19 ماه باقی مانده است و این در حالی است که بر طبق آخرین نظرسنجی ها تنها 47 درصد از مالکان و اپراتورها آمادگی اجرایی شدن این قانون را دارند.
کد خبر: ۸۰۹۳۴
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، با توجه به مهلت تعیین شده برای اجرای قانون محدودیت انتشار سولفور که تنها 19 ماه از آن باقی مانده است، طی یک نظرسنجی غیررسمی از مالکان کشتی و اپراتورها که توسط مؤسسه رده‌بندی ABS منتشر شد، مشخص شد که 53 درصد از مالکان و اپراتورهای کشتی آمادگی لازم برای اجرایی شدن این قانون را ندارند.
مؤسسه ABS با طرح مسئله تطابق سوخت‌های دریایی با قانون 2020 اعلام کرد که بسیار مهم است که مالکان کشتی با توجه به نزدیک شدن مهلت اجرایی شدن این قانون گزینه‌های ممکن را برای ناوگان خود در نظر بگیرند.
مدیرعامل ABS و مشاور ارشد دریایی اظهار کرد: «الزامات قانون محدودیت سولفور 2020 نیازمند تحولات بسیار بزرگی است که یکی از آن‌ها تغییر گرایش از سوخت سنگین به سوخت با سولفور پایین است. صنعت کشتیرانی هنوز نمی‌داند چگونه برای این تحول بزرگ آماده شود و از پس عواقب آن بربیاید.»
وی افزود: «هدف از مشاوره ABS رفع نگرانی‌های ناشی از ایمنی و کیفیت سوخت‌های هیبریدی و جدید است که در حال حاضر استاندارد سوخت ایزو را دربرنمی‌گیرند. این مؤسسه راهنمایی‌های لازم برای انتخاب سوخت را به شرکت‌ها ارائه می‌کند و همچنین نکات مورد نظر برای تغییر سوخت و چالش‌های عملیاتی را به آن‌ها می‌گوید.»
گزینه‌هایی که برای برآمدن از پس قانون محدودیت 0.5 درصدی سولفور (که در یکم ژانویه 2020 اجرایی خواهد شد) وجود دارد عبارتند از: سوخت‌های جایگزین همچون LNG، نصب اسکرابرها و استفاده از سوخت‌های کم سولفور. همچنان که به تاریخ شروع اجرای این قانون نزدیک می‌شویم، کشش به سمت سوخت LNG و نصب اسکرابر بیشتر می‌شود که در این راستا نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار