۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

شوری آب کارون کام مردم آبادان و خرمشهر را تلخ کرد

شوری دوباره آب کارون و اروند، کام مردم آبادان و خرمشهر را در هوای گرم و طاقت فرسا تلخ کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۹۰۷

به گزارش خبرنگار مانا ، همزمان با کاهش دبی آب کارون و پیشروی آب دریا (خلیج فارس) تا عمق 85کیلومتری رودخانه اروندرود و نفوذ به رودخانه کارون ، تاسیسات آبرسانی شهرهای آبادان و خرمشهر با مشکل روبرو شد و متعاقب آن میزانEC (شوری آب) افزایش یافت..

بخش  مهمی از آب آشامیدنی شهرهای آبادان و خرمشهر از کارون و بهمنشیر تامین می شود و با افزایش شوری آب این رودخانه ها ، تامین آب این شهرها با مشکل روبرو می شود.

این درحالی است که در روزهای اخیر دمای این دو شهر بندری از 50درجه بالای صفر نیز عبور کرد و میزان مصرف آب و برق را بشدت افزایش داد.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان چندی پیش با سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر قول داد با بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی غدیر ، کیفیت آب این دو شهر به حد قابل قبول خواهد رسید.

آب فازدوم طرح آبرسانی غدیربه شهرهای بندری آبادان و خرمشهرکه استاندارخوزستان وعده آن را داده از رودخانه کرخه در شمال خوزستان تامین خواهد شد.

در سال های اخیر شوری آب کارون و اروندرود به علت خشکسالی و کاهش نزولات جوی رو به افزایش بوده که این شوری آب در فصول گرم سال روندی افزایشی به خود می گیرد.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرامام جمعه خرمشهر از شوری آب این شهر بندری که ناشی از پیشروی آب خلیج فارس است انتقاد کرد و افزود: مردم در فصل تابستان نیاز به آب شیرین و باکیفیت دارند.

وی همچنین از قطعی آب در برخی مناطق خرمشهر انتقاد و آن را در فصل گرما غیرقابل قبول خواند.

در همین حال با افزایش شوری آب شهرهای بندری خرمشهر و آبادان ، مردم این شهر به خرید دستگاه های آب شیرکن خانگی روی آورده و برخی نیز به مصرف آب معدنی و آب بسته بندی را ترجیح می دهند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار