۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
آلفالاینر گزارش می دهد:

نگاهی به عملکرد خطوط کشتیرانی کانتینری در6 ماه 2018

خطوط حمل و نقل کانتینری طی سه ماه نخست سال جاری میلادی از آشفتگی‌های بازار رنج بردند و نتوانستند آنگونه که پیش بینی شده بود، عملکرد مثبت پایداری را در سه ماه دوم نیز تجربه کنند. 
کد خبر: ۸۰۸۰۴
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آلفالاینر، تعداد بسیاری از خطوط برتر حمل و نقل کانتینری در صنعت کشتیرانی نتوانستند عملکرد مثبتی از خود طی سه ماه نخست و به دنبال آن در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی برجای گذارند و درآمد‌های آنان سیری نزولی و منفی به خود گرفت. این درحالی است که خطوط کانتینری آینده مثبتی را تا پایان سال جاری میلادی برای خود پیش بینی کرده بودند، اما متاسفانه شانس بهبود درآمد پایدار به سرعت رنگ باخت.
بر اساس این گزارش، افزایش سوخت بانکر و هزینه‌های چارتری شناور‌ها همزمان با نرخ پایین حمل و نقل و فشار حاکم بر طرف عرضه که از تحویل شناور‌های کانتینری جدید منتج شد، همه و همه بر میزان درآمد‌های اصلی و حاشیه‌ای خطوط برتر کانتینری جهان تاثیرات منفی ناخوشایندی داشت. شکست خطوط کشتیرانی در عدم ایمن سازی افزایش معنی دار نرخ‌ها در قرارداد‌های سالانه ترانس پاسفیک موجب محدودیت در توانمندی خطوط کانتینری برای برگرداندن نتیجه به نفع خود برای باقی مانده سال جاری میلادی را به همراه داشت.
نگاهی به عملکرد خطوط کشتیرانی در شش ماه نخست 2018
 
با توجه به اینکه خطوط کانتینری مجبور به کاهش ظرفیت یا مقابله با خطر افت نرخ حمل و نقل بودند، دومی را ترجیح دادند. ظرفیت میانگینی که از سوی ۱۳ خط کانتینری برتر جهان مدیریت می‌شود، در مقایسه سال به سال ۹.۱ درصد افزایش یافت این درحالی است که فعالان بازار در حال رصد سهم خود در بازار هستند تا شاید بتوانند نرخ‌های بالای حمل و نقل را ایمن کنند.
از میان ۱۳ خط حمل و نقل کانتینری، تنها شرکت مرچنت هیوندایی میزان ظرفیت اپراتوری خود را کاهش داده است. البته این موضوع به دنبال مبادلات خرید از مرسک دانمارک و MSC سوئیس در مسیر‌های آسیا-اروپا و آسیا-USEC تا حد زیادی خنثی شد. انتظار می‌رود این روال در فصل تابستان ادامه یابد چراکه شناور‌های جدیدی نیز قرار است به ناوگان این شرکت اضافه شود. نرخ‌های چارتر نیز به دنبال میزان بالای تقاضا در روندی صعودی به سیر حرکت خود ادامه می‌دهد.
شایان ذکر است، ناوگان شناور‌های کانتینری فعال جهان از ۱۹.۹ میلیون TEU در اوایل ماه می‌سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۷.۷ درصدی به ۲۱.۴۷ میلیون TEU در مدت زمان مشابه سال جاری میلادی رسید. در همین زمان، میانگین نرخ حمل و نقل کانتینری چین افت هفت درصدی را تجربه کرد و نرخ سوخت بانکر رشد ۴۷ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار