۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

اقدامات مرتبط با توریسم سواحل مکران اعلام شد

اقدامات مرتبط با توریسم سواحل مکران اعلام شد
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از طرح پیشنهاد 17 نقطه از اراضی ساحلی مستعد با قابلیت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری واقع در شهرستان های چابهار و کنارک جهت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۸۳

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور توسعه توریسم در سواحل مکران، برنامه ریزی های جامعی در سطح استانی و ملی صورت گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از مهمترین این برنامه توسعه ظرفیت اقامتی در شهرستان های ساحلی استان به منظور اسکان گردشگران ورودی به سواحل مکران بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا ساخت دو هتل چهار ستاره، یک هتل دو ستاره و دو مهمانپذیر در شهرستان چابهار صورت گرفته است.

وی همچنین از ایجاد چهار مجموعه اقامتی در شهرستان های چابهار و کنارک خبر داد و بیان داشت: این مجموعه های اقامتی هم اکنون در دست ساخت است.

جلال زایی در ادامه به ایجاد 18 دستگاه اقامتگاه بوم گردی در محدوده شهرستان چابهار و دو اقامتگاه بوم گردی در شهرستان کنارک به منظور افزایش ظرفیت اقامتی در سواحل دریای عمان اشاره کرد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان ، یادآور شد: از دیگر برنامه هایی که به منظور توسعه توریسم سواحل مکران هم اکنون در حال اجرایی شدن است می توان به ایجاد چهار مجموعه گردشگری در سواحل چابهار- کنارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد.

جلال زایی همچنین از ایجاد چهار مجموعه دهکده ساحلی در شهرستان های چابهار و کنارک با استفاده از اعتبارات بخش دولتی خبر داد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، این دهکده های ساحلی در مناطق ساحلی رمین، دریا بزرگ، درک و کنارک احداث می شوند.

وی در ادامه گفته های خود از انجام مطالعات لازم جهت شناسایی ظرفیت های گردشگری چابهار – کنارک از سواحل زرآباد تا گواتر خبر داد و گفت: این مطالعات هم اکنون به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در راستای طرح توسعه توریسم سواحل مکران، تا کنون تعداد چهار مجموعه گردشگری در شهرستان های چابهار و کنارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی اذعان داشت: پیشنهاد 17 نقطه از اراضی ساحلی  مستعد با قابلیت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری واقع در شهرستان های چابهار و کنارک جهت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز مطرح شده است.

جلال زایی با بیان اینکه این اراضی در مجموع 52 کیلومتر مربع وسعت دارند، بیان کرد: پیشنهاد حفظ کاربری این نقاط به شرکت مشاور مربوطه اعلام شده تا این امر مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجود در سواحل مکران از جاذبه های مهم منطقه در جذب بیشتر گردشگر محسوب می شوند، خاطرنشان ساخت: در همین راستا حفظ و مرمت آثار تاریخی سواحل مکران را نیز با جدیت در حال انجام است.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، مرمت ساختمان پست چابهار و مرمت حفاظتی ساختمان گمرک چابهار انجام شده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان به مرمت قلعه پرتغالی ها واقع در شهرستان چابهار نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در قالب دو فاز شامل مرمت شاه نشین و برج و باروها و نیز  ساماندهی اطراف قلعه اجرایی خواهد شد.

جلال زایی همچنین به نقش مهم صنایع دستی منطقه در رونق گردشگری اشاره کرد و اذعان داشت: در راستای رونق هر چه بیشتر صنایع دستی ساحل نشینان دریای عمان، احداث کارگاه آموزش صنایع دستی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت دو کارگاه آموزش صنایع دستی در شهرستان چابهار آغاز شده است که هم اکنون این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 15 درصدی همراه هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار