۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

28 بندر آماده میزبانی از شناورهای سبز می شوند

28 بندر آماده میزبانی از شناورهای سبز می شوند
مجمع بین المللی حمل و نقل از آمادگی ۲۸ بندر در میان ۱۰۰ بندر بزرگ دنیا برای پذیرش شناور‌های سبز خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۸۰
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مجمع بین المللی حمل و نقل موسوم به ITF از میان ۱۰۰ بندر بزرگ دنیا که بر حسب مدیریت حجم کلی بار معرفی شده‌اند ۲۸ بندر درصدد ایجاد انگیزه و کسب آمادگی‌های لازم برای میزبانی شناور‌های سبز و دوستدار محیط زیست هستند.
بر اساس این گزارش، انتشارات گاز‌های گلخانه‌ای منتج از کشتیرانی در مجموع ۲.۶ انتشارات جهانی را به خود اختصاص می‌دهد و در صورتی که اقدامات مقابله‌ای برای کاهش آن اتخاذ نشود، میزان انتشار این آلاینده‌ها تا سال ۲۰۵۰ میلادی سه برابر خواهد شد.
بر همین اساس، بسیاری از اقدامات لازمه بر طراحی و عملیات شناور‌ها تمرکز دارد. اما نقش بنادر نیز در این میان برای کاهش انتشار کربن در صنعت کشتیرانی و حمل و نقل حائز اهمیت و پر رنگ است. 
این گزارش ضمن اشاره به اقدامات سبز بنادر ادامه داد: اقدامات سبز به طور معمول برای تنها پنج درصد از شناور‌هایی که در یک بندر پهلو می‌گیرند، اعمال می‌شود به گونه‌ای که تنها پنج بندر اقدامات انگیزشی برای جذب شناور‌های سبز با هدف کاهش انتشارات CO۲ را به طور عملی انجام می‌دهند. 
در گزارش ITF آمده است، اقدامات اتخاذ شده از سوی بنادر هر چند در گستره‌ای کوچک، می‌تواند در صنعت کشتیرانی مثبت باشد بر این اساس هر گونه انگیزه مالکان ممکن است سفارش شناور‌های کارآمدتر با قابلیت انتشار حداقلی آلاینده‌ها را نیز به همراه داشته باشد.
در گزارش منتشر شده، یکی از متخصصان کشتیرانی و بنادر عضو ITF پذیرش اهمیت نقش بنادر در کاهش انتشار آلاینده‌ها در صنعت کشتیرانی را خواستار شد و از بنادر خواست تا انگیزه‌های جذب شناور‌هایی را که انتشار آلاینده‌های آن‌ها در سطح حداقلی قرار می‌گیرد، افزایش دهد. در همین راستا، تمامی اقدامات باید با دقت تمام انجام شود و هزینه‌های مربوط به پرداخت‌های بندری باید در هماهنگی کامل با بنادر سبز باشد.
برچسب ها: شناور بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار