روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

افزایش پنج برابری ترانزیت LNG از پاناما

افزایش پنج برابری ترانزیت LNG از پاناما
ترانزیت LNG از کانال پاناما تا سال ۲۰۲۰ میلادی و به دنبال افزایش تولیدات سوختی در آمریکا و رشد تقاضا در آسیا پنج برابر می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۵۲
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، مدیر اداره کانال پاناما ضمن اشاره به ظرفیت تولید محصولات نفتی و سوخت در آمریکا و همزمان با افزایش تقاضا در آسیا از پنج برابر شدن ترانزیت LNG و رسیدن آن به ۳۰ میلیون تن خبر داد.
بر اساس این گزارش، حجم LNG ترانزیتی از کانال پاناما در سال ۲۰۱۷ میلادی شش میلیون تن برآورد شده بود. 
این گزارش ضمن اشاره به افزایش تقاضا LNG طی سه سال گذشته ادامه داد: افزایش عرضه به ویژه در میدان‌های ساحلی شیل در آمریکا و ذخایر فراساحلی در استرالیا یک فضای رقابتی ایجاد کرده است. بسیاری از کشور‌ها از جمله چین به سمت گاز روی آوردند و سرعت پیشروی آن‌ها بیش از حد انتظار بود. 
آمریکا تنها یک تاسیسات صادرات LNG در Sabine Pass واقع در Louisiana دارد که از طریق پاناما محصول را به آسیای شمالی و پاسفیک در آمریکای لاتین ارسال می‌کند. انتظار می‌رود میزان حمل و نقل در مجموع و طی سال‌های آتی به موجب تکمیل پروژه‌های در حال ساخت LNG در آمریکا افزایش یابد و به ظرفیت سالانه ۷۰ میلیون تن برسد و به طور قابل توجهی از ۱۸ میلیون تن در سال گذشته میلادی پیشی گیرد.
در مصاحبه‌ای که یک مقام مسئول با رویترز انجام داده، آمده است: در حال حاضر به طور میانگین شش فروند شناور LNG در هفته فعالیت می‌کنند، اما در آینده‌ای نزدیک تاسیسات متعددی  برای صادرات  راه اندازی می شود که به تعداد آن‌ها نیز افزوده خواهد شد. 
بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، میزان صادرات LNG در سال جاری و سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق کانال پاناما به ترتیب به ۱۱ و ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.
این گزارش ضمن اشاره به ترافیک پاناما افزود: در اقدامی بی سابقه کانال پاناما در تاریخ ۱۷ آوریل سال جاری میلادی شاهد ترانزیت سه تانکر حمل گاز در یک روز بود. آخرین باری که کانال رکورد عبور شناور‌ها را در یک روز شکست به ژوئن ۲۰۱۷ میلادی بازمی گردد که تردد دو فروند شناور LNG طی دو هفته در ۲۴ ساعت ثبت شد. 
حمل و نقل LNG از کانال پاناما همزمان با آغاز فعالیت و گشایش مجموعه سه آبراه‌ جدید و در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافت. کانال پاناما در آینده‌ای نزدیک شاهد افزودن مجموعه‌ای با چهار آبراه خواهد بود تا امکان تردد شناور‌های غول پیکر نسل جدید را فراهم آورد.
برچسب ها: ترانزیت پاناما LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار