۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

حرکت دانشگاه علوم دریایی نوشهر به سمت کارآفرینی

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم دريايي امام خمينی نوشهر گفت: دانشگاه علوم دريايی امام خميني نوشهر به خوبی به سمت کارآفرینی حرکت می کند.
کد خبر: ۸۰۳۰۹

به گزارش مانا، مجيد يوسفی با اشاره به اينكه  نسل اول دانشگاه ها آموزشي بودند و نسل دوم به سمت پژوهش و سپس نسل سوم تبديل به كارآفرين شدند اظهار كرد:دانشگاه علوم دريايی امام خميني نوشهر نيز به خوبی  اين سير و فرآيند را ادامه می دهد. 

وي با بيان اينكه دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر در گذشته موارد آموزشی را به جد دنبال می كرده است افزود: در حال حاضر نيز دانشجوهای ساير ارگان های دريايی مانند شرکت ملی نفتكش ایران و سازمان بنادر  و دریانوردی در اين دانشگاه فارغ التحصيل مي شوند. 

مسئول برگزاری ایده بازارهای ستاد دریایی تصريح كرد: اين دانشگاه سپس  سمت و سوی پژوهشی به خود گرفت و به اين نتيجه رسيد كه بايد هم زمان با تغييرات در كل دنيا اين تغييرات نيز در دانشگاه ايجاد شود و در حال حاضر نيز دانشگاه با يك مسیرعلمی نظامی اين روند را ادامه می دهد. 

يوسفی خاطرنشان کرد: دانشگاه  علوم دریایی امام خمینی نوشهر پژوهشگری فناوری دريا را ايجاد كرد كه ساختار آن در سال 93 مصوب شد .

وی  چاپ  نشريه علمی ترويجی در اين دانشگاه را از ديگر اقدامات موثر در حوزه پژوهشی عنوان كرد و گفت: نشريه علوم و فناوری دريا كه از سال 71 چاپ می شود يكی از قديمي ترين نشريات معتبر در حوزه دريايی بوده كه دارای مجوز وزارت علوم با گريد علمی ترويجی است و از سال 90 با پيگيري هايي كه انجام شد دو نشريه علمي پژوهشي  در راستاي تقويت حوزه پژوهشي در دانشگاه به چاپ مي رسد. 

يوسفي ميزبانی و برگزاری كنفرانس های بزرگ را از ديگر نقاط قوت اين دانشگاه عنوان كرد و متذكر شد: دو دوره همايش ملي فناوری های نوين دريايی و در كنار آن نمايشگاه و كارگاه آموزشی نيز  در دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزارشد. 

وي با اشاره به برگزاری و ميزبانی چهارمين كنفرانس ملی الكترو مغناطيس مهندسي ايران در اين دانشگاه گفت:اين كنفرانس که يكی از مهم ترين رويدادهای علمی كشور است دارای دستاوردهای خوبی نيز بوده و همه اين ها در حوزه پژوهشی دانشگاه انجام شد. 

مدير گروه رايانه دانشكده مهندسی برق الكترونيك و مخابرات دريايی دانشگاه امام خمينی نوشهر خاطر نشان كرد:  دانشگاه علوم درایی امام خمینی نوشهر در كنار كار پژوهش،  آموزش را هم رها نكرد و در همان زمان دو مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم برايی كارشناسی ارشد مهندسی دريايی و مهندسی برق دريافت كرد. 

يوسفي افزود: اين دو رشته صرفا برای دانشجويان  نظامي علوم دريايي نيست بلكه از خارج از آن نيز دانشجو ميی پذيرد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار