روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
جنگ تجاری ایالت متحده و چین در راه است؛

اعمال 100 میلیارد دلار تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی

اعمال 100 میلیارد دلار تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی
دونالد ترامپ در بیانه ای به مقامات تجاری آمریکا دستور داده است طرح اعمال تعرفه گمرکی بر واردات 100 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۸۰۲۹۱
به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از رویترز دونالد ترامپ در کاخ سفید، چین را به مقابله به مثل غیرمنصفانه برعلیه فعالیت های تجاری آمریکا شامل اعمال تعرفه های 50 میلیارد دلاری بر واردات کالاهای آمریکایی متهم کرد و به مقامات تجاری دستور داد وضع تعرفه گمرکی بر واردات 100 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را مد نظر قرار دهند.
این گزارش ادامه داد: در روز چهارشنبه گذشته، در تلافی اقدامات آمریکا، پکن اعلام کرد، تعرفه 25 درصدی را برای واردات 106 قلم کالای آمریکایی به ارزش سالانه 50 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.
آمریکا مدعی است، چین به جای اینکه این سوء رفتار خود را جبران کند، راه آسیب رساندن به کشاورزان و تولید کنندگان ما را انتخاب کرده است
Matthew Shay رئیس فدراسیون خرده فروشی ملی در این باره گفت: به نظر می رسد که یک جنگ تجاری به راه افتاده است، ما از همان ابتدا نسبت به این مسئله هشدار دادیم.
کارشناسان چینی به آمریکا هشدار داده اند در مناقشه متقابل دو کشور که بازارهای جهانی را تحت‌الشعاع قرار داده است، واشنگتن در عرصه سیاسی بیشتر بازنده خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار