۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

پیش بینی ورود دو میلیون گردشگر به سواحل آستارا/برپایی جشنواره بادبادک ها و مجسمه های شنی در نوروز

فرماندار آستارا با پیش بینی ورود بیش از دو میلیون نفر گردشگر به شهرستان ساحلی آستارا در ایام نوروز از آمادگی کامل برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۸۶

یونس رنجکش در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات انجام گرفته در راستای استقبال از گردشگران نوروزی اظهار داشت: تجارب سال های گذشته اثبات کرده در ایام نوروز بخش زیادی از گردشگران ورودی به استان گیلان به سواحل شهرستان آستارا وارد می شوند.

فرماندار آستارا ادامه داد: در همین راستا هرساله برنامه ریزی های گسترده و جامعی به منظور استقبال از گردشگران نوروزی و ارائه بهترین خدمات به آنها انجام می شود.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات مکرر ستاد خدمات سفر در این شهرستان، خاطرنشان ساخت: با برنامه ریزیهای انجام شده هم اکنون تمام مراکز اقامتی، تفریحی و خدماتی شهرستان ساحلی آستارا از آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران نوروزی برخوردار هستند.

رنجکش با بیان اینکه پیش بینی می شود، حداقل دو میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز به شهرستان آستارا وارد شوند، بیان داشت: همچنین  گردشگرانی که قصد سفر به استان اردبیل را دارند نیز چند روزی را در آستارا اقامت خواهند داشت.

وی در ادامه تاکید کرد:  آستارا به دلیل هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان، میزبان گردشگرانی است که  از طریق راه زمینی بین ایران و آذربایجان تردد خواهند کرد.

فرماندار آستارا، اذعان داشت: افزایش ورود گردشگران به شهرستان ساحلی آستارا منوط به شرایط مساعد آب و هوایی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امکان شنا برای گردشگران وجود نخواهد داشت، بیان کرد: با این وجود در تفرجگاه های ساحلی در نقاط مختلف شهرستان آستارا از جمله ساحل صدف، ساحل شهرداری و  ساحل سفیر امید به گردشگران خدمات لازم ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در استان گیلان، تصریح کرد: همچنین در حاشیه تالاب بسیار زیبای استیل نیز امکانات مناسبی در اختیار گردشگران ورودی به این تالاب قرار خواهد گرفت.

به گفته رنجکش، همواره بیشترین میزان تمرکز گردشگران ورودی به آستارا در مناطق ساحلی است که همین امر باعث شده

وی در ادامه گفته های خود به وجود گردنه حیران در آستارا به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اعتبار ویژه ای برای ساخت سازه ای به عنوان دروازه ورودی به استان گیلان در گردنه حیران تخصیص یافته است.

برگزاری جشنواره مجسمه های شنی و بادبادک ها در ساحل آستارا

فرماندار آستارا همچنین از برگزاری جشنواره مختلف نوروزی در آستارا خبر داد و گفت: در این راستا برنامه ریزی های جامعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکثر جشنواره های نوروزی در مناطق ساحلی آستارا برپا خواهند شد، بیان داشت: جشنواره های غذا، لباس، آیین های سنتی، ورزش های بومی است که در صورت مناسب بودن شرایط جوی شاهد برگزاری جشنواره مجسمه های شنی و بادبادک در سواحل آستارا خواهیم بود.

رنجکش همچنین از در نظر گرفتن مکان های ویژه ای در نقاط مختلف شهرستان آستارا جهت برپایی نمایشگاه های فروش صنایع دستی و سوغات محلی خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار