۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

افزایش بیش از 20 شناور تفریحی در آبادان و خرمشهر

تعداد 520 صندلی استاندارد به ناوگان تفریحی فعال در آبادان و خرمشهر افزوده شده است که در قالب افزوده شدن بیش از 20 فروند شناور شامل قایق های تفریحی و یا کشتی های کوچک توریستی اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۱۷۳

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری آبی و وجود زیرساختهای آن در خرمشهر و آبادان، برنامه ریزی های گسترده ای در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران در قالب ستاد خدمات سفر تدارک دیده شده است.

سجاد پاک گوهر در ادامه بیان داشت: ساماندهی سواحل و استاندارد سازی زیرساختهای توریسم آبی از جمله استانداردسازی کشتی ها و قایق های تفریحی از سوی اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر به صورت جدی در حال پیگیری و انجام است.

پاک گوهر به تشکیل کمیته توسعه گردشگری آبی در اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبات این کمیته فعال در اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر، هر یک از ارگان ها موظف به اعمال وظایف تعیین شده خود در راستای توسعه توریسم آبی و ارائه خدمات در این زمینه به گردشگران نوروزی شدند.

این مقام مسئول در استان خوزستان، به وجود رودخانه های پرآب بهمنشیر، کارون و اروند رود در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: این رودخانه ها از مهمترین ظرفیت های توریسم آبی خرمشهر و آبادان محسوب می شوند.

وی یادآور شد: همچنین بندر آبادان به دلیل راه داشتن به خلیج فارس از امتیاز ویژه تری در زمینه توریسم دریایی برخوردار است.

پاک گوهر تصریح کرد: با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا معنی جدیدی از توریسم آبی را تعریف کنیم، خاطرنشان ساخت: این امر نقش بسیار مهمی در رضایتمندی گردشگران در استفاده از زیرساختهای توریستی شهرستان های خرمشهر و آبادان خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر، تاکید کرد: یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه گردشگران قرار گیرد این است که به هیچ وجه برای گشت های دریایی از قایق ها و کشتی های تفریحی که فاقد جلیقه نجات هستند، استفاده نکنند.

وی بیان داشت: بر اساس اعلام اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر، تمام قایق ها و کشتی های تفریحی فعال باید به جلیقه نجات مجهز باشند که امیدواریم این امر از سوی قایقداران رعایت شود. 

پاک گوهر در ادامه گفته های خود اذعان داشت: بر اساس اعلام اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر، امسال 520 صندلی استاندارد به ناوگان تفریحی فعال در آبادان و خرمشهر افزوده شده است.

وی اضافه کرد: این استاندارد سازی در قالب افزوده شدن بیش از 20 فروند شناور شامل قایق های تفریحی و یا کشتی های کوچک توریستی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بنادر آبادان و خرمشهر، اتوبوس دریایی فعالیت ندارد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به زودی اتوبوس دریایی نیز در این بنادر به کار گرفته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار