۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

مانور امداد و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در بندرعسلویه برگزار شد

مانور امداد و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در بندرعسلویه برگزار شد
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بمنظور ارتقاء توان عملیاتی و کیفیت خدمات واحدهای امدادی، مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریایی در حوضچه بندر پتروشیمی پارس عسلویه اجرا شد.
کد خبر: ۸۰۱۴۴

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی در جمع خبرنگاران با اشاره به امکانات لازم برای نجات سانحه دیدگان در آبهای خلیج فارس اظهار داشت: شناورهای ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در عسلویه خاطر نشان کرد: مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در حوضچه بندر پتروشیمی پارس عسلویه برگزار شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهربا بیان اینکه در این مانور پارگی لوله بارگیری یک تانکر منجر به ایجاد آلودگی نفتی در دریا شد، اظهار داشت: در این راستا یدک کش های عسلویه اقدام به جداسازی اضطراری کشتی و پس از آن یدک کش یادگار نسبت به مهار و مقابله آلودگی ایجاد شده اقدام کرد.

اسعدی با اشاره به اینکه در این عملیات به مصدومان رسیدگی شد، افزود: شناور ناجی بلافاصله به محل اعزام و نفرات یاد شده را از آب نجات داد که یکی از آنها براساس سناریو مانور به علت جراحات وارده با بالگرد به مرکز درمانی انتقال داده شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره اجرای طرح نوروزی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و حضور گردشگران دریایی در سواحل استان بوشهر این مانور با هدف ارتقاء توان عملیاتی و کیفیت خدمات قابل ارائه در زمینه های جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریایی اجرا شد.

اسعدی یادآور شد: در برگزاری این مانور سه یدک کش، سه شناور، دو بالگرد و تجهیزات مقابله با آلودگی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارکت های زیر مجموعه، شرکت نفت و گاز پارس، فرماندهی انتظامی عسلویه، منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران، شرکت پایانه صادرات گازی منطقه عسلویه، فرماندهی پاسگاه مرزی دریایی عسلویه، فرودگاه بین المللی خلیج فارس از جمله دستگاه های شرکت کننده در این مانور بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار