۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
به منظور حفاظت از منابع آبزیان خوزستان؛

سه فروند شناور تندرو به آب انداخته شد

سه فروند شناور تندرو یگان حفاظت منابع آبزیان خوزستان در مراسمی با حضور مدیرکل شیلات استان و جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع شیلات کشور در آبهای شمال غرب خلیج فارس در بندر ماهشهر به آب انداخته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۴۷۹
 سه فروند شناور تندرو به آب انداخته شد
به گزارش خبرنگار مانا، سه فروند شناور تندرو یگان حفاظت منابع آبزیان خوزستان در مراسمی با حضور مدیرکل شیلات استان و جانشین فرماندهی یگان حفاظت منابع شیلات کشور در آبهای شمال غرب خلیج فارس در بندر ماهشهر به آب اندازی شد.
دکتر نبی الله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان در آئین به آب اندازی این شناورها گفت: این شناورها طبق استانداردهای جهانی و طی قرارداد بین سازمان شیلات ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی گروه دریایی صفایی ساخته شده و تحویل یگان حفاظت منابع شیلات خوزستان شد.
وی افزود: این شناورها دارای موتور 200 قوه اسب بخاراز نوع چهارزمانه پرشتاب و از لحاظ مصرف سوخت، حدود 20 درصد کم مصرف بوده و میزان سرو صدا و آلودگی زیست محیطی آن بسیار کم است.
مدیرکل شیلات خوزستان درادامه گفت: این شناورها، برای گشت های دریایی و بازرسی از صیدگاههای مصنوعی آبزیان و حوزه صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس مورد استفاده قرار می گیرد.
خون میرزایی تصریح کرد: امید است با بکارگیری این شناورها، روند حفاظت و بازرسی از صیدگاههای مصنوعی و طبیعی بهبود یابد.
درسال های اخیر به علت عدم کنترل دقیق و حفاظت کم از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس، صدمات و لطمات زیادی به ذخایر آبزیان منطقه وارد شده است.
سال گذشته حدود 43 هزارتن ماهی و میگو از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شده که نسبت به سال ماقبل آن حدود 10 درصد کاهش را نشان می دهد. حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی درناوگان صیادی خوزستان فعال است. معیشت حدود 50 هزار نفردر هشت بندر صیادی خوزستان از محل صید و صیادی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار