۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

بازگشت آرامش به آبهای شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان از بازگشت آرامش به آبهای شمال غرب خلیج فارس پس از یک هفته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۴۱۲
 بازگشت آرامش به آبهای شمال غرب خلیج فارس
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگارمانا گفت: با بهبود وضعیت جوی در آبهای شمال غرب خلیج فارس، صیادان بنادر خوزستان می توانند فعالیت صیادی خود را از سربگیرند.
وی ازتمامی صیادان و ملوانان خوزستانی  درخواست کرد: آخرین وضعیت جوی در آبهای شمال غرب خلیح فارس را از کانال اطلاع رسانی هواشناسی به صورت آنلاین دریافت کنند.
با اعلام بهبود شرایط جوی و فروکش کردن موج های سهمگین در آبهای خلیج فارس که گاه ارتفاع آن به دو متر می رسید، صدها صیاد خوزستانی لنگرگاههای خود را به مقصد صیدگاههای شمال غرب خلیج همیشه فارس ترک کردند.
صیادان خوزستانی امیدوارهستند پس ازمدتها خانه نشینی، صید خوبی کسب کنند. در یک هفته اخیر بهای انواع آبزیان دریایی در شهرهای ساحلی خوزستان تا 10درصد افزایش یافته بود.
در سال جاری صیادان خوزستانی بارها به علت شرایط نامساعد جوی و گرد وخاک در خلیج فارس، از رفتن به دریا بازماندند.
حدود سه هزار فروند قایق و شناور در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند. حدود 43هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود اما گفته می شود میزان صید آبزیان دریایی امسال 10درصد کاهش یافته است.
ماهی و میگو در سبد غذایی خوزستانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. معیشت حدود 50هزار خانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی و صنایع وابسته به آن تامین می شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار