۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
به منظور ساماندهی گردشگری انجام می شود:

تخصیص اعتبار به سه جزیره هرمزگان

تخصیص اعتبار به سه جزیره هرمزگان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به اشاره به ایجاد و تکمیل طرح های گردشگری در جزایر هرمز، لارک و هنگام از آغاز رونق گردشگری در شهرستان های ساحلی استان و جزایر خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۹۳
محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در جنوب کشور، شاهد رونق گردشگری در شهرستان های ساحلی هرمزگان و جزایر کیش و قشم به عنوان مهمترین جزایر توریستی خلیج فارس هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ادامه داد: پیش بینی می شود تعداد گردشگران ورودی به استان هرمزگان تا پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، اکثر گردشگران ورودی به استان هرمزگان از طریق زمینی و با استفاده از خودروهای شخصی خود وارد می شوند.
وی خاطرنشان ساخت: این امکان برای گردشگران فراهم است که با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت با خودروهای خود به جزایر قشم و کیش نیز وارد شوند.
ضیایی با بیان اینکه در حال حاضر بندرعباس به عنوان یکی از پرترددترین نقاط استان هرمزگان به دلیل ورود گردشگران مطرح است، گفت: در شهرستان های ساحلی نیزانواع خدمات شهری از قبیل ترافیک، اقامت، پذیرایی و ... فراهم است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان، بیان کرد: آمارها حاکی از آن است که بیش از نیمی از گردشگران ورودی به استان هرمزگان از جزایر کیش و قشم دیدن می کنند.
ضیایی با اشاره ورود حجم عظیم گردشگران نوروزی به استان تصریح کرد: با برگزاری جلسات ستاد دائمی خدمات سفر استان هرمزگان در صدد هستیم بتوانیم برنامه ریزیهای لازم را برای ارائه بهترین خدمات به گردشگران ورودی به استان در ایام نوروز را نیز داشته باشیم.
وی یادآور شد: برای اسکان مسافران آمادگی لازم در تمام واحدهای اقامتی استان وجود دارد و بر عملکرد این واحدها نظارت کامل صورت می گیرد.
ضیایی عنوان کرد: همچنین برخی گردشگران نیز با نام نویسی در تورهای یکروزه جزیره هرمز از بندر عباس یا قشم به این جزیره سفر می کنند.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، گردشگرانی که قصد دیدن جزیره هنگام و تماشای دلفین های آبهای اطراف آن را دارند نیز می توانند با سفر به جزیره قشم به جزیره هنگام سفر کرده و از جاذبه های منحصر به فرد آن دیدن کنند.
وی درادامه اظهار کرد: هم اکنون اسکله های استان برای جابه جایی مسافران از سرزمین اصلی به جزایر از آمادگی کاملی برخوردار هستند.
و پیش بینی می شود در ایام نوروز که حجم گردشگران ورودی به استان افزایش چشمگیر می یابد، تعداد شناورهای مسافری در مسیر جزایر نیز افزایش یابد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش شناورهای مسافری فعال در مسیر جزایر استان وجود ندارد و شناورهای فعلی جوابگوی نیاز گردشگران دریایی است.
ضیایی در ادامه به ایجاد و تکمیل طرح های گردشگری در جزایر هرمز، لارک و هنگام اشاره کرد و گفت: در مجموع به منظور ساماندهی گردشگری این سه جزیره در سال جاری یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهد یافت.
این مقام مسئول در استان هرمزگان، اضافه کرد: امید است با تخصیص اعتبارات لازم در این باره، هر چه سریعتر اقدامات لازم برای تکمیل پروژه های گردشگری در این جزایر آغاز شود.
وی از تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در جزایر لارک، هنگام و هرمز از سوی این اداره کل خبر داد و گفت: توسعه گردشگری در جزایر خلیج فارس کمک شایانی به توسعه گردشگری دریایی منطقه خواهد کرد.
وی به ساماندهی شناورهای فعال در آبهای ساحلی بندرعباس نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 80 فروند قایق تفریحی مجوزهای لازم برای تردد گردشگران در آبهای ساحلی بندرعباس را از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اخذ کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار