۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

آغاز ساخت مجتمع گردشگری در جزیره ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: به زودی عملیات ساخت مجتمع گردشگری در جزیره ابوموسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۱۸۸
آغاز ساخت مجتمع گردشگری در جزیره ابوموسی محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اذعان داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در راستای توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در منطقه خلیج فارس، جزیره ابوموسی می تواند به یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطر نشان کرد: قصد داریم جزیره مرجانی ابوموسی را به یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل کنیم.
این مقام مسئول در استان هرمزگان ادامه داد: در سالهای گذشته، توریسم این جزیره مورد بی توجهی واقع شده به گونه ای که امکانات اقامتی و پذیرایی مناسبی هم اکنون در این جزیره وجود ندارد.
وی بر لزوم ایجاد هر چه سریعتر زیرساختهای گردشگری جزیره ابوموسی تاکید کرد و گفت: این امر با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق خواهد شد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به بازدید اخیر استاندار هرمزگان از ظرفیت های گردشگری و خدماتی جزیره ابوموسی خبر داد.
به گفته وی، طی این بازدید مقرر شد به زودی عملیات اجرایی طرح های گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این جزیره آغاز شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: چندی پیش درخواست ساخت مجتمع گردشگری در ابوموسی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان هرمزگان اعلام شده بود.
ضیایی با اشاره به اینکه این طرح در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسیده است، اظهار داشت: به زودی عملیات اجرایی ساخت این مجتمع گردشگری در جزیره ابوموسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی وحمایت بخش دولتی آغاز خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: امید است با رونق هر چه بیشتر توریسم در جزیره ابوموسی، سرمایه گذاران بیشتری نسبت به ایجاد هر گونه امکانات تفریحی و خدماتی در این جزیره اقدام کنند.
ضیایی بیان داشت: در حال حاضر مهمانسراهایی که متعلق به برخی ادارات دولتی از جمله تربیت بدنی و استانداری است در جزیره ابوموسی وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها برای اسکان گردشگران ورودی به جزیره استفاده کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: وجود این مهمانسرا برای اقامت گردشگران کافی نخواهد بود و باید هرچه سریعتر نسبت به ساخت هتل و مکان اقامتی مناسب در جزیره ابوموسی اقدامات لازم صورت گیرد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تصریح کرد: به منظور تحقق این امر لازم است با حمایت ویژه و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی هر چه سریع نسبت به تحقق این مهم اقدام شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: در حال حاضر دو رستوران در جزیره ابوموسی فعالیت می کنند که با هماهنگی های انجام شده با آنها، قرار است در روزهای برگزاری تور گردشگری به ابوموسی آماده سرویس دهی به مسافران باشند.
ضیایی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: در صورت استقبال مسافران از سفردریایی به جزیره ابوموسی، به زودی برنامه های گسترده تری در راستای توسعه گردشگری این جزیره و ورود بیشتر گردشگران به آن انجام خواهد شد.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره تاکید کرد و گفت: باید سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در ابوموسی تشویق شوند تا شاهد رونق گردشگری در این جزیره زیبا باشیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار داشت: همچنین در بحث خرید شناورهای تفریحی و مسافری در مسیر ابوموسی- لنگه و برگزاری تورهای گردشگری منظم، برنامه ریزیهای دقیقی صورت خواهد گرفت.
برچسب ها: ابوموسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار