۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

تردد گردشگران به خارگ تسهیل می شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از انجام رایزنی ها و تلاش ها برای تسهیل در تردد گردشگران به جزیره خارگ بدون هر گونه مانعی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۱۷۵
تردد گردشگران به خارگ تسهیل می شودناصر امیرزاده در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: جزیره زیبا و مرجانی خارگ، همواره به عنوان یکی از جاذبه های توریستی خلیج فارس مطرح بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: این جزیره از نظر توریسم صنعتی، تاریخی و طبیعی از اهمیت زیادی در میان سایر جزایر خلیج فارس برخوردار است.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، ورود گردشگران به جزیره خارگ طی سالهای اخیر در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ورود و خروج گردشگران به جزیره خارگ نیازمند انجام هماهنگی های لازم با فرمانداری این جزیره است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه گفته های خود متذکر شد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا شرایطی فراهم شود که نتیجه آن تسهیل در تردد گردشگران به این جزیره بدون هرگونه مانعی شود.
وی خاطرنشان ساخت : هم اکنون گردشگران علاقه مند برای سفر به خارگ می توانند از طریق هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و یا یکی از دفاتر خدمات مسافرتی فعال در بوشهر نسبت به تردد به جزیره خارگ از طریق دریا اقدام کنند.
به گفته وی، هم اکنون تعداد اقامتگاه های کاشانه- مسافر در این جزیره با مدیریت بومیان خارگ افزایش یافته است و گردشگران ورودی به جزیره مشکلی برای اقامت نخواهند داشت.
امیرزاده با اشاره به اینکه بخش عظیمی از گردشگران ورودی به استان به شهرساحلی بوشهر وارد می شوند، خاطرنشان ساخت: علاوه بر این بندر گناوه واقع در غرب استان نیز پذیرای گردشگران بسیاری است.
این مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بندر گناوه علاوه بر داشتن سواحل زیبا، مراکز خرید بسیاری دارد که همین امر به یکی از مهمترین جاذبه های این بندر تبدیل شده است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
امیرزاده تصریح کرد: همچنین نزدیکی بندر گناوه به جزیره خارگ در مقایسه با سایر بنادر کشور نیز امتیازی ویژه ای برای این بندر محسوب می شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، بندر دیلم را نیز یکی از دیگر از نقاط ساحلی استان بوشهر اعلام کرد که طی سالهای اخیر توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند.
وی در ادامه سخنان خود به شروع فصل گردشگری در استان با خنک شدن هوا اشاره کرد و گفت: هم ا کنون استقبال گردشگران از بوشهر بسیار چشمگیر است.
امیرزاده با تاکید بر اینکه سواحل بوشهر مملو از گردشگران است، بیان کرد: در تعطیلات آخر هفته نیز شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران استان های همجوار هستیم.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، گردشگران استان های فارس، خوزستان و کهیلویه و بویر احمد علاقه زیادی برای سفر به سواحل استان بوشهر دارند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که می تواند در رونق هر چه بیشتر گردشگری استان بوشهر موثر واقع شود، تعطیل شدن روزهای پنج شنبه در استان های همجوار است.
وی گفت: این امر باعث می شود تا گردشگران این استان ها با داشتن تعطیلات آخر هفته بیشتر، بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای سفر به استان بوشهر و بهره برداری از سواحل و دریای زیبای این استان داشته باشند و به این ترتیب مدت زمان اقامت آنها نیز افزایش یابد.
امیرزاده در ادامه گفته های خود عنوان کرد: آب و هوای فوق العاده استان بوشهر در شش ماهه دوم سال در کنار طبیعت زیبای سواحل و دریای آن می تواند سفری بسیار لذت بخش را برای گردشگران ورودی به استان به همراه داشته باشد.
وی همچنین از افزایش استقبال گردشگران خارجی از سفر به استان بوشهر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود به تعداد گردشگران ورودی به استان بوشهر به زودی افزوده شود.
این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: هر چند هم اکنون اکثر گردشگران خارجی با هدف بازدید از آثار تاریخی موجود در سیراف، دشتستان و نیز بافت تاریخی بوشهر به این استان سفر می کنند اما به طور قطع با توسعه زیرساختهای گردشگری در سواحل و دریاها در آینده نزدیک شاهد استفاده گردشگران خارجی از امکانات گردشگری دریایی بوشهر نیز خواهیم بود.
برچسب ها: خارگ گردشگر
ارسال نظرات
آخرین اخبار