۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

آبهای شمال غرب خلیج فارس تا سه روز آینده مواج و طوفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آبهای شمال غرب خلیج فارس از روز یکشنبه به مدت سه روز مواج، طوفانی و متلاطم است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۱۱۹
 آبهای شمال غرب خلیج فارس تا سه روز آینده مواج و طوفانی است
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا گفت:  براساس بررسی مدل های پیش بینی هواشناسی، آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان متلاطم بوده و برای تردد شناورهای باری و صیادی مناسب و مساعد نیست.
وی از صاحبان شناورهای دریایی خواست تا سه روز آینده به آبهای شمال غرب خلیج فارس سفر نکنند و در حال حاضر منتظر بهبود وضعیت جوی باشند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان از صاحبان شناورهای دریایی استان خوزستان درخواست کرد: اطلاعات و پیش بینی وضعیت جوی را از طریق گوشی های هوشمند دریافت کنند.
بهادری همچنین وضعیت شهرهای ساحلی خوزستان از جمله خرمشهر و آبادان را در ساعات اولیه صبح مه آلود همراه با کاهش نسبی دما بیان کرد.
مه آلودگی و کاهش دید افقی کمتر از 200متر سبب اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاه بین المللی آبادان در روز شنبه شده بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به خشکسالی و کاهش شدید نزولات جوی در مناطق ساحلی خوزستان گفت: تا پایان هفته جاری سامانه بارشی قوی در مناطق ساحلی شکل نخواهد گرفت.
شایان ذکر است در سال جاری دریانوردان و صیادان خوزستانی بارها به علت شرایط نامساعد جوی از رفتن به دریا و فعالیت صیادی منع شده و بناچار خانه نشین شدند همچنین مناطق ساحلی خوزستان درسال آبی جاری شدیدترین خشکسالی طی نیم قرن اخیر را تجربه می کنند. مناطق ساحلی خوزستان به لحاظ اقلیمی و خشکی هوا، جزو مناطق بد آب و هوا محسوب می شوند. کمتراز 15درصد جمعیت استان خوزستان در مناطق ساحلی و بندری استان ساکن هستند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار