۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

آغاز اوج گردشگری جزیره هنگام تا پایان تعطیلات نوروزی

فعال بخش خصوصی در توریسم دریایی از آغاز ورود موج عظیم گردشگران به جزیره هنگام از اوایل بهمن ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۰۷۴
آغاز اوج گردشگری جزیره هنگام تا پایان تعطیلات نوروزی
افشین عباس نژاد هنگامی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، همچون سالهای گذشته با شروع بهمن ماه شاهد ورود موج عظیم گردشگران به جزیره هنگام هستیم که این امر به لحاظ اقتصادی برای جامعه محلی هنگام از اهمیت بالایی برخوردار است.
این فعال بخش خصوصی در توریسم دریایی، بیان داشت: رونق گردشگری در جزیره هنگام تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
به گفته عباس نژاد گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند از انواع خدمات اقامتی و پذیرایی که از سوی جامعه محلی به گردشگران ارائه می شود، استفاده کنند. گشت داخل جزیره، غذای سنتی، نقش حنا، بازدید از سبک معماری روستای هنگام قدیم وآموزش ماهیگیری از جمله برنامه هایی است که گردشگران می توانند با سفر به جزیره هنگام از آن بهره مند شوند.
این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی خلیج فارس همچنین به وجود بازارچه صنایع دستی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: این بازارچه از سوی بانوان محلی جزیره اداره می شود و گردشگران با مراجع به آنجامی توانند انواع سوغات و صنایع دستی هنگام و نیزغذاهای محلی خریداری کنند.
وی تاکید کرد: وجود بازارچه صنایع دستی و رستوران محلی، باعث اشتغالزایی برای جامعه محلی هنگام به ویژه  بانوان جزیره شده است.
عباس نژاد ازجمله نقاط دیدنی جزیره هنگام را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها در ساحل این جزیره دانست و اظهار داشت: علاوه بر این تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این جزیره تأسیسات بندری انگلیسی‌ها است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در طول روز دسته های بزرگ دلفین ها در آبهای ساحلی جزیره هنگام دیده می شوند، خاطرنشان کرد: بازدید از دلفین ها با استفاده از قایق های تفریحی بسیار جذاب است و بدون شک دلفین ها مهمترین جاذبه جزیره هنگام محسوب می شوند.
وی عنوان کرد: شنا و غواصی در سواحل جزیره و تماشای لاک پشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.
به گفته این فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس، 250 فروند قایق تفریحی از طریق اسکله های کندالو و شیب دراز، گردشگران را به جزیره هنگام منتقل می کنند.
وی تصریح کرد: هم اکنون گردشگران می توانند در برخی از خانه های بومیان جزیره اقامت شبانه داشته باشند و یا با برپایی کمپ تجربه اقامت در جزیره را کسب کنند اما در صورتی که اقامتگاهی در حد مهمانسرا در جزیره هنگام برپا شود می توان به رونق بیش از پیش گردشگری در این جزیره امیدوار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار