۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

جایگاه ویژه جزیره هنگام در توریسم خلیج فارس

فعال بخش خصوصی در گردشگری دریایی خلیج فارس گفت: هم اکنون جزیره هنگام، جایگاه ویژه ای را در توسعه هر چه بیشتر توریسم خلیج فارس به خود اختصاص داده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۰۶۶
جایگاه ویژه جزیره هنگام در توریسم خلیج فارسافشین عباس نژاد هنگامی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون جزیره هنگام جایگاه ویژه ای را در گردشگری جنوب کشور به خود اختصاص داده است به طوری که بخش اعظم گردشگران ورودی به جزیره قشم، وارد هنگام نیز می شوند.                                                                 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری جزیره هنگام بیان داشت: با وجود گرمای شدید جزیره هنگام در فصل تابستان، همواره شاهد ورود روزانه تعدادی گردشگر به جزیره بودیم که این امر حاکی از ارزش بالای توریسم در هنگام است.                                                                        
وی خاطرنشان ساخت: روزانه بیش از 200 تا 300 نفر گردشگر اواخر شهریورماه به جزیره هنگام وارد شدند و از جاذبه های طبیعی این جزیره بازدید کردند که همین امر باعث شد تا جامعه محلی هنگام بتوانند با ارائه خدمات به این گردشگران، کسب درآمد مناسبی داشته باشند.                                                
به گفته وی، به طور میانگین در فصل تابستان، روزانه 25 تا 30 نفر گردشگر با استفاده از قایق های تفریحی از طریق اسکله کندالو در جزیره قشم به هنگام وارد می شدند.
وی اذعان داشت: این گردشگران پس از گشت دریایی در اطراف آبهای ساحلی جزیره وارد خشکی شده و سفر یک روزه را در این جزیره تجربه می کنند.
عباس نژاد هنگامی با اشاره به وجود امکانات اقامتی در این جزیره بیان داشت، بر اساس آمار اخذ شده تابستان امسال، 60 نفر گردشگر در جزیره هنگام اقامت شبانه داشتند که پیش بینی می شود این آمار در نیمه دوم سال به شدت رشد صعودی داشته باشد.                                                                                
وی اذعان داشت: از مجموعه طرح اقامت خانه کاشانه جزیره قشم، هشت اقامتگاه در جزیره هنگام به گردشگران ورودی خدمات رسانی می کنند که این اقامتگاه ها با مدیریت بومیان جزیره زیر نظر مستقیم سازمان منطقه آزاد قشم، مدیریت می شود.                                                                                          
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام تاکید کرد: در حال حاضر اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم از هنگام نیز بازدید به عمل می آورند.         
وی اذعان داشت: با مساعدشدن شرایط آب و هوایی از اواسط پاییز ماه، شاهد افزایش ورود گردشگر به جزیره و به دنبال آن رونق گردشگری بوده ایم.          
وی با بیان اینکه هم اکنون در طول روز دسته های بزرگ دلفین ها در آبهای ساحلی جزیره هنگام دیده می شوند، خاطرنشان کرد: بازدید از دلفین ها با استفاده از قایق های تفریحی بسیار جذاب است و بدون شک دلفین ها مهمترین جاذبه جزیره هنگام محسوب می شوند.                                                       
عباس نژاد هنگامی با اشاره به تلاش جدی جامعه محلی هنگام برای کسب درآمد از طریق ورود گردشگران به جزیره، یادآور شد: گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند از انواع خدمات اقامتی و پذیرایی که توسط جامعه محلی به گردشگران ارائه می شود، بهره مند شود.                              
این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی خلیج فارس همچنین به وجود بازارچه صنایع دستی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: این بازارچه توسط بانوان محلی جزیره اداره می شودو گردشگران با مراجع به آنجامی توانند انواع سوغات و صنایع دستی هنگام و نیز غذاهای محلی را خریداری کنند.                             
وی تصریح کرد: همچنین در این بازارچه برخی آداب و رسوم جامعه محلی هنگام از جمله نقش حنا نیز برای گردشگران علاقه مند اجرا می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار