۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

نماینده مجلس: جلوی ورود کالای ته لنجی را نگیرید

نماینده مجلس: جلوی ورود کالای ته لنجی را نگیرید
نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی از نحوه برخورد با مسئله واردات کالای ته لنجی انتقاد کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۸۹۷
نماینده مجلس: جلوی ورود کالای ته لنجی را نگیرید
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: موضوع کالای ته لنجی و یا ملوانی با قاچاق کالا که در بنادر خوزستان صورت می گیرد، متفاوت است و نباید در این خصوص این دو مسئله را به درهم آمیخت.
وی با بیان اینکه منظور مقام معظم رهبری از قاچاق کالا، مبارزه با حرکت عظیم واردات کالای قاچاق است که از مبادی رسمی و به صورت کانتینری انجام می شود، افزود: واردات محدود و جزیی کالا در قالب کالای ته لنجی برای معیشت ساکنان ساحلی استان صورت می گیرد وبه هیچ وجه قاچاق محسوب نمی شود.
این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه ما قانون مبارزه با قاچاق را قبول داشته و به آن پایبندیم، اظهار داشت: نباید با جلوگیری از ورود قانونی کالای ته لنجی، معیشت مختصر مردم فقیر را تبدیل به آجر کنیم.
وی از دستگاه قضایی خواست در این خصوص واردات کالای ته لنجی سخت نگیرد.
ناصری نژاد در ادامه با بیان اینکه در بنادر خوزستان قاچاق سازمان یافته نداریم، اظهار داشت: کالای ته لنجی از گذشته های دور در بنادر خوزستان انجام می شد ولی الان نیز کم و بیش انجام می شود.
امسال سقف واردات کالای ته لنجی در بنادر خوزستان تا شش برابر افزایش یافته است. بر این اساس هر ملوان خوزستانی می تواند در هر شش سفر دریایی در سال می تواند تا 600 میلیون ریال کالای مجاز که مورد تائید گمرک باشد وارد کند.
طبق قانون واردات کالای ته لنجی معاف از پرداخت عوارض گمرکی است. عرضه کالای ته لنجی و شکل گرفتن بازار ملوانی از جاذبه های بنادر خوزستان محسوب می شود.
برچسب ها: خوزستان ته لنجی
ارسال نظرات
آخرین اخبار