۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

رکورد میزان تخلیه غلات در بندر امام شکسته شد

معاون دریایی و در بندری اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت:با تخلیه روزانه بیش از ۳۱ هزار تن غلات در بندر امام خمینی(ره)، رکورد جدیدی در تاریخچه عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به ثبت رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۷۶۸
رکورد میزان تخلیه غلات در بندر امام شکسته شد
به گزارش مانا ، ابوطالب گرایلو با اشاره به  تخلیه یک فروند کشتی حامل غلات در بندر امام خمینی(ره ) گفت: تخلیه روزانه بیش از۳۱ هزار و ۳۳۳ تن غلات، رکورد جدیدی در تاریخچه عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به ثبت رسید.
وی افزود: این رکورد کم نظیر با بهره گیری از تجهیزات آماده به کار و پیشرفته تخلیه و بارگیری و توانایی نیروهای عملیاتی مجرب به تازگی در این مجتمع بزرگ بندری حین تخلیه یک فروند کشتی خارجی حامل ۶۶ هزار تن  با چهار باب انبار فعال حاصل شد.
وی با اشاره به اهتمام این اداره کل برای پیشبرد اهداف سازمانی و جلب رضایت مشتریان، افزایش راندمان شاخص های عملیات تخلیه و بارگیری را از اهم اهداف این اداره کل برشمرد که با مشارکت بخش خصوصی صورت می پذیرد.
پیش از این آخرین رکورد تخلیه روزانه، میزان ۲۹ هزار و ۷۸۶ تن طی سال 1394 به دست آمده بود. بیش از 90درصد غلات مورد نیاز کشور از طریق بندر امام (ره) وارد کشور می شود.
شایان ذکر است بندرامام(ره) دومین بندربزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. این بندر استراتژیک نقش مهمی در پشتیبانی و رساندن مهمات به رزمندگان اسلام در جبهه های جنوب در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار