روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

افزایش تقاضا در مسیر آسیا به آمریکا و افت نرخ حمل و نقل

بازار مرزشرقی آسیا به کرانۀ غربی آمریکای شمالی ششمین سال متوالی از رشد قدرتمند تقاضا را درحالی تجربه می کند که کاهش شدید نرخ حمل و نقل تاثیری جدی بر درآمد مالکان دارد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۷۵۳
افزایش تقاضا در مسیر آسیا به آمریکا و افت نرخ حمل و نقلبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه مشاوره ای Drewry، ترافیک کانتینری سفرهای رفت از آسیا به کرانۀ غربی آمریکای شمالی در سه ماه سوم سال جاری میلادی سبک بود و افزایش 6.7 درصدی را درحالی نشان داد که از ماه اکتبر حجم جابه جایی با افت 1.9 درصدی همراه شد و نرخ جابه جایی پنج درصد کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، Drewry گفت: با افزایش ظرفیت پیش بینی شده در سال آتی میلادی، شناورداران به افزایش حجم بار پیش از سال نو چینی ها و احیای نرخ ها در فصول اوج قراردادها امیدوارند.
رشد ناچیز توان عملیاتی در ماه اکتبر به دنبال ورشکستگی هانجین در یک سال گذشته اتفاق افتاد. اگرچه جریان تجارت در مرزهای شرقی روبه کاهش است، همزمان با واردات منابع کشورهایی آسیایی پیش از تعطیلی کارخانه ها به موجب سال نو چینی در اواسط ماه فوریه انتظار جهشی دوباره برای آنها در ماه ژانویه سال نو میلادی می رود.
ترمینال های کرانۀ غربی آمریکا با چالش نفوذ بار به بنادر ونکوور و Prince Rupert در مسیرهای تجاری شرقی روبه شده و این روند ادامه خواهد داشت. در 10 ماه نخست سال جاری میلادی، واردات کرانه غربی آمریکای شمالی تنها 1.4 درصد افزایش یافت این درحالی است که هزینه تخلیه بار در لنگرگاه های کانادا و بنادر USEC به ترتیب رشد 18 و 6.6 درصدی را تجربه کردند. همچنین، بازار خلیج آمریکا افزایش 30درصدی را در واردات آسیا ثبت کرد.
شایان ذکر است، رشد قابل توجهی در بازار حاکم بود و موسسهس Drewry انتظار دارد تجارت آسیا- کرانه غربی آمریکای شمالی از نرخ سالانه 4.6 درصدی در سال 2016 میلادی پیشی بگیرد و رشد مثبوت 5.7 درصدی در ماه اکتبر را بار دیگر تجربه کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار