۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

رایزنی برای جذب کروزهای خارجی به سواحل ایران

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از انجام رایزنی های مختلف در کنفرانس جهانی گردشگری عمان در راستای جذب کشتی های کروز به سواحل جنوبی کشور به منظور توسعه توریسم دریایی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۷۲۸
رایزنی برای جذب کروزهای خارجی به سواحل ایرانسعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای بهره گیری در زمینه توریسم از مواهب خدادادی دریاهای کشور، اذعان داشت: یکی از مهمترین راه های توسعه توریسم در هر کشور بهره گیری از کشتی های کروز است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیان داشت:  در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حال انجام برنامه ریزیهای ویژه ای به منظور جذب کروزهای خارجی به سواحل جنوبی کشور است.
وی با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی گردشگری در عمان خاطرنشان ساخت: نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با هدف جذب سرمایه گذار و توسعه توریسم دریایی در این کنفرانس حضور یافتند.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه مقامات گردشگری 75 کشور دنیا حضور داشتند، متذکر شد: یکی از اهداف مهم برای حضور ایران در این کنفرانس، انجام رایزنی با مقامات گردشگری کشورهای مختلف برای جذب کروزهای خارجی به سواحل کشور بود.
اوحدی در ادامه گفته های خود اظهار امیدواری کرد: به زودی جزایر خلیج فارس و سواحل جنوبی کشورمان، به یکی از مقاصد اصلی کروزهای اروپایی تبدیل خواهد شد.
وی همچنین از انجام رایزنی های مختلف در اجلاس بین المللی گردشگری عمان به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه در زمینه توریسم دریایی خبر داد.
به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به منظور اعطای مجوز و تسهیلات در بخش سرمایه گذاری خارجی و توریسم کشور اختصاص مبلغ یک میلیارد دلار در سال جاری مصوب شده است.
وی تاکید کرد: تاکنون اختصاص 400 میلیارد دلار تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی برای بخش گردشگری مصوب شده است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جذب این تسهیلات، سرمایه گذاران خارجی را معرفی کرده است.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: بخشی از این 400 میلیارد دلار تسهیلات مصوب شده، به سرمایه گذاری های خارجی در بخش توریسم دریایی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به وجود 21 طرح سرمایه گذاری خارجی در توریسم کشور، خاطرنشان ساخت: هم اکنون برخی از این پروژه های سرمایه گذاری با ورود سرمایه گذار و نیز آورده شخصی سرمایه گذار در نقاط مختلف کشور آغاز شده است که بخشی از این طرح ها مرتبط با توریسم دریایی است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، متذکر شد: در بخش طرحهای سرمایه گذاری در توریسم دریایی، بیشترین سرمایه گذاری خارجی در آبهای جنوبی کشور در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار