۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
استاندار هرمزگان تاکید کرد:

تصمیم‌گیری قاطع برای تعیین تکلیف پروژه‌های ساحلی هرمزگان

استاندار هرمزگان از تعیین تکلیف پروژه‌های در دست احداث نهادها و دستگاه‌های اجرایی در محدوده ساحل خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۷۶۸۰
تصمیم‌گیری قاطع برای تعیین تکلیف پروژه‌های ساحلی هرمزگانبه گزارش مانا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با اشاره به ساخت‌وسازها در حریم دریا و ساحل در هرمزگان اظهار کرد: طی سه ماه آینده باید وضعیت این ساخت‌وسازها در کمیسیون‌های ماده 99 و ماده 100 استان تعیین تکلیف شود.
وی تاکید کرد: در صورتی که دستگاه‌هایی که ساخت‌وساز داشته‌اند طی این مدت مراجعه نکنند، تصمیم قاطعی برای اعمال قانون خواهیم گرفت.
استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی آثار مناسبی برای استان هرمزگان به همراه دارد، تصریح کرد: انجام این مطالعات برای سواحل هرمزگان امری ضروری بود و ازاین‌ پس هر تصمیمی در حوزه سواحل استان باید در بستر مطالعات این طرح صورت گیرد.
همتی تاکید کرد: نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را نقشه راه ارزشمندی برای هر نوع فعالیت در مناطق ساحلی و دریایی استان هرمزگان دانست.
وی اضافه کرد: مراجعات بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ساحلی و دریایی هرمزگان صورت می‌گیرد که نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، نقشه راه ارزشمندی برای هر نوع فعالیت در مناطق ساحلی و دریایی استان است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این طرح از سرگردانی سرمایه‌گذاران جلوگیری می‌کند و بر اساس ظرفیت‌هایی که در مطالعات طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان صورت گرفته، می‌توان تقاضاهای سرمایه‌گذاران را به مسیر درستی برای فعالیت هدایت کرد، افزود: مطالعات بسیار مناسبی برای تدوین طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان انجام شده و اجرای این طرح موجب می‌شود فعالیت‌های پایدار و مناسبی در سواحل صورت گیرد و استفاده صحیح و مناسبی از ظرفیت‌های دریایی و ساحلی در هرمزگان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه انجام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی یک اقدام خوب در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این سازمان است، تصریح کرد: از این ‌پس انتظار می رود اداره کل بنادر و دریانوردی استان با توجه به مطالعات صورت گرفته، در مدت‌زمان کوتاهی به استعلامات متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر و سواحل هرمزگان پاسخ دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار