۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

حضور خریداران خارجی میگو در مزارع چابهار

حضور خریداران چینی در مزارع چابهار سبب شد تا پرورش دهندگان با فروش مستقیم محصولات خود به نرخ دلار از سودآوری بیشتری برخوردار شوند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۶۷۹
حضور خریداران خارجی میگو در مزارع چابهار رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهاردر گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش تولید میگوی چابهار در سال جاری و تولید هزار تن میگو گفت: امسال حداقل 500 تن از میگوی تولید شده در چابهار به بازارهای هدف صادر شد.
سید وحید حاج سید جوادی ادامه داد: کشورهای چین، دبی، امارات، لبان و آلمان از جمله بازارهای هدف صادرات میگوی چابهار در سال جاری بودند.
وی یکی از مهمترین وقایع خوب برای صنعت میگوی چابهار در سال جاری را حضور خریداران چینی در مزارع چابهار عنوان کرد و اظهار داشت: این امر باعث شد تا پرورش دهندگان با فروش مستقیم محصولات خود به نرخ دلار از سودآوری بیشتری برخوردار شوند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته مبنی بر افزایش دو برابری تولید میگوی چابهار در سال آینده گفت: با افزایش تولید، مشکلی در بازار صادرات نخواهیم داشت.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار بیان داشت: با انجام رایزنی با خریداران چینی از آنها خواهیم خواست تا برای خرید محصولات مزارع، زودتر نسبت به اخذ قرارداد با پرورش دهندگان اقدام کنند.
این فعال بخش خصوصی در صنعت میگو عنوان کرد: این امیدواری برای پرورش دهندگان وجود دارد تا بتوانند با افزایش تولید و صادرات خسارت های وارده به آنها در سالهای گذشته را جبران کنند.
وی متذکر شد: البته بخشی از میگوی تولید در مزارع چابهار با انجام بسته بندی در محل به مصرف بازار داخلی می رسد.
حاج سید جوادی در ادامه عمده ترین مشکل پرورش دهندگان میگوی چابهار در منطقه گواتر، آماده نبودن زیرساختهای لازم برای پرورش دانست وعدم همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی با پرورش دهندگان  را از دیگرمشکلات پیش روی پرورش دهندگان میگوی چابهار در سال جاری عنوان کرد.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار یادآور شد: پتانسیل افزایش بسیار بالای تولید میگوی پرورشی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد اما به دلیل مهیا نبودن زیرساختهای لازم، نمی توان به شرایط آرمانی در تولید میگو دست یافت.
حاج سید جوادی با اشاره به تولید میگوهای مقاوم در برابر بیماری افزود: به منظور تولید میگوهای مقاوم در برابر بیماری، مولدین میگوهای نسل اول به استان سیستان و بلوچستان وارد شده تا بتوانیم با تولید این گونه لاروها در مراکز تکثیر، سال آینده شاهد پرورش میگوهای نسل اول در چابهار باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار